Przejdź do treści
Lotnisko przy fabryce w Narwi, fot. Pronar
Źródło artykułu

Kolejna szkoła szybowcowa na Podlasiu

Cztery lata po otwarciu w Narwi lotniska Pronar miało miejsce uroczyste otwarcie Ośrodka Szkolenia Lotniczego (OSL). W skład lądowiska Pronaru wchodzi pas startowy o długości niemal 1500 metrów o twardej nawierzchni z tworzywa sztucznego. Spośród pasów budowanych w tej technologii pas w Narwi jest najdłuższy na świecie. Obiekt był wizytowany przez delegację urzędników lotnictwa cywilnego z Chin. W Państwie Środka planowana jest budowa 200 lotnisk wzorowanych na obiekcie w Narwi.

Na przestrzeni paru lat została rozbudowana flota powietrzna firmy. Dysponuje ona dwusilnikowymi samolotami: Diamond DA42, Beechcraft King Air C90 i King Air C250 oraz śmigłowcami Schweizer 333 i Mi-2. Najnowszym nabytkiem jest perełka polskiego przemysłu lotniczego – odrzutowy TS-11 Iskra. Samolot ten przeszedł w ostatnim czasie kontrolę Urzędu Lotnictwa Cywilnego, został unowocześniony i wyposażony w dodatkowe mechanizmy zwiększające bezpieczeństwo jego użytkowania.


– Samoloty zabezpieczają zarówno kontakty biznesowe, jak i serwisowanie maszyn Pronaru u klientów. W dzisiejszych czasach nie jest sztuką wyprodukowanie nowoczesnych maszyn tylko ich sprzedaż. Nasz serwis lotniczy, szybka komunikacja z użytkownikami i wysokie kompetencje pracowników rozwiązujących problemy klientów są wartościami wyróżniającymi Pronar wśród innych producentów – podkreślają szefowie OSL w Narwi.

Szkoleniowcy zwracają uwagę, że współczesne samoloty są wyposażone w układy elektroniczne, wszystkie komunikaty dotyczące ich obsługi są obrazowanie za pomocą komputerów, a proceduralnym językiem jest angielski: – Chińczyk, Egipcjanin, Niemiec czy Polak z Narwi z ambicjami do osiągnięć w lotnictwie i chęciami do działania w tym środowisku powinni go znać – dodają.



Szkolenia praktyczne w miejscowym ośrodku lotniczym przy sprzyjających warunkach atmosferycznych trwa około 7 dni (szkolenie podstawowe – 56 lotów, w tym pięć lotów samodzielnych). Po jego zakończeniu możliwe jest rozpoczęcie nauki latania w warunkach termicznych (z wykorzystaniem prądów wznoszących) i przelotów na terenie województwa podlaskiego (do zakończenia szkolenia w celu uzyskania licencji pilota szybowcowego szkolony musi wylatać co najmniej 15 godzin nalotu ogólnego i w tym przynajmniej 2 godziny nalotu samodzielnego, przelot 50 km samodzielnie lub 100 km z instruktorem). Możliwa jest także nauka pilotażu samolotu ultralekkiego (minimum 28 godzin szkolenia praktycznego i w tym 8 godzin lotów samodzielnych) oraz później szkoleń specjalistycznych jak np. holowanie szybowców czy do uprawnienia instruktora.


- Lotnisko Pronaru od początku jest wykorzystywane nie tylko na potrzeby firmy. Otworzyliśmy je również dla samorządów lokalnych, służb granicznych czy pożarniczych – przypominają przedstawiciele firmy. – W dzisiejszych czasach jest to też walor dla lokalnej branży turystycznej: wielu przedstawicieli biznesu ma np. własne śmigłowce i korzysta z nich w celach wypoczynkowych. Mogą lądować u nas, a potem zarówno z lotu ptaka, jak i przy wykorzystaniu miejscowej bazy agroturystycznej, poznawać fantastyczną przyrodę i inne atrakcje regionu. Przy okazji poznać też spółkę. Albo odwrotnie – wizytę w interesach w naszej firmy wykorzystają także turystycznie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony