Inspekcje standaryzacyjne EASA
Inspekcje standaryzacyjne EASA prowadzone są na podstawie Rozporządzenia Komisji (WE) nr 736/2006 z 16 maja 2006 w sprawie metodyki prowadzenia inspekcji standaryzacyjnych przez EASA.
Zgodnie z art. 13 poczynione podczas inspekcji ustalenia są klasyfikowane na 6-ciu poziomach: od A do F.
Podczas ostatniego audytu EASA w Polsce, który odbył się w marcu 2010 r. inspektorzy EASA dokonali 17 ustaleń, w tym 6 poziomu C i 11 poziomu D.
Poziom „C” oznacza, że podmiot kontrolowany powinien przeprowadzić działania dostosowawcze w ustalonym przez siebie terminie.
Poziom „D” oznacza, że podmiot kontrolowany powinien podjąć działania korygujące w terminach uzgodnionych z EASA.
W przypadku stwierdzenia podczas inspekcji „Poważnego zagrożenia bezpieczeństwa” (ISH Immediate Safety Hazard) jest ono komunikowane Władzom Lotniczym przed zakończeniem inspekcji z żądaniem podjęcia natychmiastowych działań celem przywrócenia właściwego poziomu bezpieczeństwa. W przypadku ostatniej inspekcji OPS nie stwierdzono takich zagrożeń.
Urząd Lotnictwa Cywilnego zrealizował już większość ustaleń EASA.
W chwili obecnej do wdrożenia pozostają dwa ustalenia poziomu „C”. Urząd planuje ich wprowadzenie w maju br.
Komentarze