Przejdź do treści
Źródło artykułu

Inspekcje standaryzacyjne EASA

Inspekcje standaryzacyjne EASA prowadzone są na podstawie Rozporządzenia Komisji (WE) nr 736/2006 z 16 maja 2006 w sprawie metodyki prowadzenia inspekcji standaryzacyjnych przez EASA.

Zgodnie z art. 13 poczynione podczas inspekcji ustalenia są klasyfikowane na 6-ciu poziomach: od A do F.

Podczas ostatniego audytu EASA w Polsce, który odbył się w marcu 2010 r. inspektorzy EASA dokonali 17 ustaleń, w tym 6 poziomu C i 11 poziomu D.

Poziom „C” oznacza, że podmiot kontrolowany powinien przeprowadzić działania dostosowawcze w ustalonym przez siebie terminie.

Poziom „D” oznacza, że podmiot kontrolowany powinien podjąć działania korygujące w terminach uzgodnionych z EASA.

W przypadku stwierdzenia podczas inspekcji „Poważnego zagrożenia bezpieczeństwa” (ISH Immediate Safety Hazard) jest ono komunikowane Władzom Lotniczym przed zakończeniem inspekcji z żądaniem podjęcia natychmiastowych działań celem przywrócenia właściwego poziomu bezpieczeństwa. W przypadku ostatniej inspekcji OPS nie stwierdzono takich zagrożeń.

Urząd Lotnictwa Cywilnego zrealizował już większość ustaleń EASA.

W chwili obecnej do wdrożenia pozostają dwa ustalenia poziomu „C”. Urząd planuje ich wprowadzenie w maju br.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony