Przejdź do treści
Źródło artykułu

HUUVER – nowy hybrydowy dron, który lata i jeździ

Konsorcjum 7 partnerów z UE – z Dronehub jako liderem – z powodzeniem zrealizowało koncepcję hybrydowego drona UAV-UGV – HUUVER. Ten dron łączy w sobie najbardziej przydatne i niezbędne cechy latającego drona z dronem jeżdżącym.

„Projekt HUUVER to kolejny krok w rozwoju technologii dronów i pokazania jej nieograniczonych możliwości. Nasz dron łączy cechy latającego drona z jeżdżącym dronem, a przejście między trybami odbywa się w zasadzie w ciągłym ruchu. Dzięki połączeniu wiedzy i doświadczenia 7 partnerów powstał tak zaawansowany technologicznie dron hybrydowy” – mówi Jakub Węglarz, kierownik projektu z Dronehub, który był liderem projektu.

Dron jest pierwszym w pełni zintegrowanym z systemem nawigacji Galileo, korzystającym z usługi uwierzytelniania i precyzyjnego rozwiązania nawigacyjnego. Motywacja prezentowanej koncepcji wywodzi się bezpośrednio z perspektywy i oczekiwań użytkownika, gdzie elastyczność, niezawodność, ogólnoświatowy zasięg należą do najczęściej wymienianych. Uzupełniając komunikację z użytkownikiem końcowym, system zawiera również aplikację serwerową połączoną z dronem z funkcjami takimi jak planowanie i zarządzanie misją drona i nawigacją. Ważną częścią systemu jest urządzenie mobilne, jako bezpośrednia aplikacja dla użytkownika końcowego, narzędzie do uruchamiania i kontroli misji.

HUUVER jest dronem, który uzupełnia braki w obecnych rozwiązaniach UAV. Może wykonywać niemal wszystkie ruchy terenowe, takie jak latanie, siadanie, jazda, wspinanie się, pionowy start i lądowanie. Jest skonstruowany do wykonywania profesjonalnych misji w różnych, trudnych warunkach – co czyni go doskonałym narzędziem w misjach poszukiwawczo-ratowniczych czy patrolowych. Zdolność ruchów naziemnych umożliwia HUUVER dotarcie do obszarów niedostępnych z powietrza.

HUUVER to międzynarodowy projekt opracowany przez siedem podmiotów z pięciu krajów członkowskich UE: Dronehub (Polska), RECTANGLE (Polska), LUT University (Finlandia), NTT Data Spain, former Everis Aerospace & Defense (Hiszpania), GINA Software (Czechy), BLADESCAPE (Austria), Brimatech Services (Austria). Projekt otrzymał dofinansowanie z unijnego programu badań i innowacji Horyzont 2020 (Agencja Europejskiego GNSS).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony