FAA certyfikuje konwersję Embraera E190 do wersji cargo
10 października 2024 r. koncern Embraer ogłosił, że model E190F E-Freighter, konwersja cargo (P2F) popularnej wersji pasażerskiej E190, uzyskał certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA). Nastąpiło to po uzyskaniu w lipcu 2024 r. analogicznego zatwierdzenia od Narodowej Agencji Lotnictwa Cywilnego Brazylii (ANAC).
Oczekuje się, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zrobi to samo przed końcem tego roku. Oprócz E190F, FAA certyfikowała również system załadunku ładunków tego modelu (CLS) opracowany przez U.S. Cargo Systems z siedzibą w Karolinie Północnej.
Program E190 P2F jest odpowiedzią na rosnący popyt na samoloty cargo tego segmentu lotnictwa. Ponadto stopniowa wymiana istniejących flot samolotów E190 na nową, bardziej oszczędną wersję E2 tego typu sprawi, że wiele więcej płatowców będzie dostępnych do użytku w transporcie towarowym.
Brazylijski producent twierdzi, że oprócz 13,5-tonowego ładunku, E190F oferuje 40% wzrost pojemności, nawet w porównaniu z największymi samolotami turbośmigłowymi.
E190F E-Freighter
Komentarze