Wybraliście najlepsze rady instruktorów. Oto one...
W grudniu 2022 r. zaprosiliśmy Was do podzielenia się najciekawszymi radami, jakie w trakcie rozmaitych szkoleń lotniczych otrzymaliście od swoich instruktorów, a w styczniu do głosowania nad wszystkimi, które nadesłaliście do nas w trakcie konkursu.
Jego popularność i liczba przesłanych odpowiedzi przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Ogółem w zabawie wzięło prawie czterysta osób, które głosowały na swoje trzy najbardziej ulubione albo z jakiegoś innego powodu, najważniejsze rady. Każdy mógł oddać 1, 2 lub 3 głosy co w konsekwencji przełożyło się na 1105 rad i z tej wartości został wyliczona została procentowa wartość.
Poniżej prezentujemy pełną ich listę łącznie z liczbą oddanych głosów i procentowym udziałem:
1 miejsce
80 głosów (7,24% całości)
Pamiętaj, w sytuacji, gdy musisz awaryjnie lądować samolot nie ma żadnej wartości. Twoje życie ma wartość. Tylko ono się liczy...
2 miejsce
66 głosów (5,97% całości)
Jedyne co Ci wyszło w tym lądowaniu to klapy...
3 miejsce
57 głosów (5,16% całości)
Pasa i kut*** nigdy nie za dużo (kołuj zawsze na początek pasa)...
Pozostałe pozycje:
- 53 4,80% Kulka idzie za ręką, ucieka przed nogą...
- 51 4,62% Drugi silnik w samolocie dwusilnikowym zapewnia bezpieczny dolot do miejsca katastrofy...
- 51 4,62% Jak masz się zabić, to zgodnie z przepisami...
- 50 4,52% W lotnictwie zawsze należy przyznawać się, że się czegoś nie umie...
- 49 4,43% Lotnictwo jest tak długo bezpieczne jak długo pamiętasz jak bardzo niebezpieczne być potrafi...
- 40 3,62% Kulka ma być cały czas w środku, a nie tylko gdy przelatuje z lewej na prawą
- 37 3,35% Starty nie są obowiązkowe!
- 28 2,53% Świata nie zadziwisz, a jak się utłuczesz to powiedzą żeś głupi...
- 28 2,53% Siła nośna bez pieniędzy nie powstanie...
- 26 2,35% To nigdy nie jest tak że decha staje od razu, najpierw spada ciśnienie potem rośnie temperatura jeżeli tego nie zauważysz będziesz wykonywał lądowanie awaryjne bez silnika zamiast tylko lądowania zapobiegawczego...
- 26 2,35% Pasa, paliwa i ruch**** nigdy za dużo...
- 23 2,08% Pamiętaj! Jeśli kiedykolwiek w powietrzu zgaśnie Ci silnik to robisz dwie rzeczy. Najpierw glide speed, a później srasz w gacie. Coś taki zdziwiony ? Jak będziesz już niżej to nie będzie na to czasu, a będzie Ci się chciało...
- 22 1,99% Zanim zrobisz cokolwiek, nie rób nic...
- 21 1,90% Dostajesz tyle ochrzanów bo jak sam polecisz i coś będzie działo niepokojącego to wystarczy ze sobie przypomnisz o który ochrzan chodziło. Masz gotowe listę na większość sytuacji...
- 21 1,90% Pamiętaj że jak już musisz robić kosiaka to nigdy pod słońce i nigdy dwa razy
- 19 1,72% Uważaj na prędkość przeciągniecia wraz z przechyłem...
- 18 1,63% Jak się śpieszysz, to usiądź...
- 18 1,63% Podchodź do latania z pokorą, a dolatasz do emerytury i dolatałem...
- 18 1,63% Jedną ręką to możesz sobie ko*** zwa***! Obie ręce na wolant!
- 17 1,54% Nie zostawiaj pier******* na koniec życia i hamowania na koniec pasa...
- 14 1,27% Słuchawki zakładaj po uruchomieniu silnika, Nie przed. Bo po co krzyczysz "Od śmigła" jak w słuchawkach nie usłyszysz odpowiedzi?
- 14 1,27% W nocy się lata tak jak w dzień... ...tylko jest ciemno
- 13 1,18% Wyglądasz mi na takiego, co będzie piratował więc chodź i nauczę cię jak to robić poprawnie, żebyś nie zrobił sobie krzywdy...
- 13 1,18% Nie lataj nad lasem!, bo ci kiedyś drzazga w dupę wlezie...
- 12 1,09% Latasz z lewym zwisem, przełóż jaja do prawej nogawki
- 12 1,09% Leć się zabić sam
- 12 1,09% Mam nadzieję, że rozumiesz, że to nie jest gra i mamy tylko jedno podejście do lądowania tym puchaczem
- 12 1,09% Nie gap się na przyrządy, to nie telewizor
- 11 1,00% Najważniejsze to nie daj się podpuścić...
- 11 1,00% W powietrzu jesteśmy sami ale na ziemi ma być drużyna!
- 11 1,00% Najlepsze loty są samodzielne bo ten z tyłu się nie wpier..la
- 10 0,90% Samolot lata na siłę nośną nie na paliwo!
- 10 0,90% Przy takich lądowaniach to pewnego dnia skończysz z przednią golenią w dupie
- 9 0,81% Co zrobić gdy w czasie nocnego lotu zgaśnie silnik? "celuj w ciemne"...
- 9 0,81% Dobry instruktor to żywy instruktor!
- 9 0,81% W nocy fajnie się lata, bo nie widać przeszkód...
- 9 0,81% Uczeń - pilot może się zabić , byle zginął zgodnie z przepisami
- 8 0,72% Nie przekładaj szyi przez śmigło! Dłużej głowę ponosisz...
- 8 0,72% Hurra - znów przeżyliśmy...
- 8 0,72% Na żagiel nie licz zbytnio, z nim jest jak z obiecanym seksem przez żonę...
- 8 0,72% Nie bój się, ja sam w strachu
- 7 0,63% Bardzo łatwo przepaść w czwartym bo jest duży work load,, a jeszcze łatwiej gdy lecisz na rzęskach...
- 7 0,63% Podciągniesz, chcąc skręcić użyjesz steru kierunku wejdziesz w kora i nie żyjesz...
- 7 0,63% Z tej twojej akrobacji to najlepiej ci wyszło...podwozie
- 7 0,63% Kur….żółta linia między Jajami!!! Masz jaja??
- 5 0,45% Nisko lata się tak samo jak wysoko...
- 5 0,45% Świata nie zadziwisz, a krzywdę sobie i innym zrobisz...
- 4 0,36% Pilot to osoba myśląca kochającą przestrzeń i światło walczącą o sens swojego istnienia oraz o innych...
- 4 0,36% Pamiętaj jak zostaniesz na plecach to wychodź półbeczką, a nie półpętlą...
- 3 0,27% W lataniu najlepsze są spodnie na sznurek. Najłatwiej je utrzymać w higienie...
- 3 0,27% Jeżeli nie chcesz mieć śmigła nad głową to wykonuj operacje lotnicze bez pośpiechu...
- 3 0,27% Przed drutami rozpędzaj, nie zwalniaj...
- 2 0,18% Zjedzmy kanapki, które mamy ze sobą, będziemy lżejsi, polecimy szybciej...
- 2 0,18% Zabić się nie zabijesz, jak coś -pamiętaj, ja zostaję na ziemi...
- 2 0,18% Za moich czasów to instruktor walił butem po głowie, jak źle się w zakręt weszło
- 1 0,09% Do 5 m/s latanie jest przyjemnością, powyżej jest wymagające...
- 1 0,09% Uważajcie na to, bardzo często się tak ludzie zabijali...
Dodatkowo po zamknięciu konkursu otrzymaliśmy jeszcze jedną radę, którą postanowiliśmy umieścić w naszym zestawieniu ze względu na jej wartość edukacyjną:
"Latając w złej pogodzie nigdy nie schodź nisko, nie odbijaj się od ziemi. Wchodź w chmury na bezpieczną wysokość, sprężaj pośladki, niech ci pot leci po tyłku, patrz na sztuczny horyzont - będziesz żyć. Trzymaj w sobie dyscyplinę".
Zgodnie z zapowiedzią, wśród wszystkich głosujących (którzy podali swój adres e-mail), wylosowaliśmy dwa zaproszenia do FlySpot umożliwiające wykonanie dwuminutowych lotów w tunelu aerodynamicznym w wybranym terminie do połowy listopada 2023 r. (w Warszawie, Wrocławiu lub Katowicach).
Podczas komisyjnego losowania w Redakcji, wyłoniliśmy dwie osoby – laureatów. Zostali nimi:
andrzej.m.sala@...
p.aneta.marchewka@...
W przypadku, gdy do 30 stycznia 2023 r. któraś z wyżej wylosowanych osób nie odpowie na e-maila od Redakcji, bądź też nie skontaktuje się z nami w żaden inny sposób, zostanie wylosowana kolejna osoba – laureat konkursu.
Jeszcze raz dziękujemy za wspólna zabawę i zapraszamy do udziału w kolejnym konkursie, który już wkrótce pojawi się na naszych łamach. Już teraz zdradzimy rąbka tajemnicy, że główną w nim nagrodą będzie Polska Atlas Lotniczy 2022!
Komentarze