Przejdź do treści
Źródło artykułu

ANKIETA EPWA: LOW PASS, TOUCH AND GO AND FLIGHT IN TRAFFIC PATTERN < 5700 ZAKAZANE

Po incydencie z 2 września 2024, w którym samolot AT-3 na skutek awarii silnika zgłosił MAYDAY i wylądował zapobiegawczo na lotnisku EPWA, w dniu 6 września, został opublikowany NOTAM informujący o zakazie:

A2582/24 NOTAMN
Q) EPWW/QFALT/IV/NBO/A /000/999/5210N02058E005
A) EPWA B) 2409061505 C) 2412062359 EST
E) REF AIP POLAND AD 2 EPWA 2.22.3
LOW PASS, TOUCH AND GO AND FLIGHT IN TRAFFIC PATTERN IS PROHIBITED 
FOR ACFT WITH MAXIMUM TAKE-OFF WEIGHT(MTOW) UP TO 5700 KG EXC STATE 
AVIATION ACFT.
CREATED: 06 Sep 2024 15:15:00 

Dla przypomnienia. lotnisko EPWA jest lotniskiem użytku PUBLICZNEGO. 

Art. 54. - [Lotniska użytku publicznego i lotniska użytku wyłącznego] - Prawo lotnicze.

2.  Lotniskiem użytku publicznego jest lotnisko otwarte dla wszystkich statków powietrznych w terminach i godzinach ustalonych przez zarządzającego tym lotniskiem i podanych do publicznej wiadomości.

Pilot który 2 września przyleciał na EPWA otrzymał zgodę na lot, zgodnie z zapisami z AIP.

Co o tej sytuacji, sądzi środowisko lotnicze? Zapraszamy do króciutkiej STRONNICZEJ, SUBIEKTYWNEJ i BEZSENSOWNEJ jak ten zakaz, 100% anonimowej ankiety. Wystarczy kliknąć, lub wpisać opinię w komentarzu.

W związku z wydaniem zakazu LOW PASS, TOUCH AND GO AND FLIGHT IN TRAFFIC PATTERN dla cywilnych SP, sądzę, że

Wybory
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony