Przejdź do treści
Źródło artykułu

Działania naprawcze w ULC

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, iż wdraża zalecenia wydane po kontroli doraźnej Ministerstwa Infrastruktury, przeprowadzonej w sierpniu br.

Kontrolą objęto stosowane w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego procedury egzaminowania i licencjonowania personelu lotniczego.

Część ze wskazanych w toku kontroli nieprawidłowości została już usunięta.

Od września br. obowiązuje nowy regulamin organizacyjny Departamentu Personelu Lotniczego, wyznaczono także nowe zakresy obowiązków i uprawnień pracowników tej komórki.

Od końca sierpnia br. sporządzane są protokoły z papierowych sesji egzaminacyjnych. Od 28 października możliwe jest także sporządzenie protokołów z sesji komputerowych. Będą one generowane automatycznie. Raporty takie można zachować w sposób elektroniczny i papierowy.

We wrześniu br. zainstalowano nowy rejestrator z możliwością zgrywania zapisów obrazu z sesji do plików zgromadzonych na serwerach ULC. Dokonanie zapisu może być potwierdzone protokołem uwzględniającym miejsce przechowywania go w zasobach sieciowych Urzędu.

Urząd podjął także działania mające na celu ograniczenie dostępu do aplikacji egzaminacyjnej z sieci wewnętrznej i zewnętrznej ULC.

Oprócz tego:

  • Rozpoczęto przygotowywanie projektów zmian do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2003r. w sprawie egzaminów państwowych na licencje lub uprawnienia lotnicze
  • Przeprowadzono analizę dostosowania przepisów wewnętrznych w obszarze egzaminowania i licencjonowania do aktualnego stanu faktycznego i prawnego;
  • Rozpoczęto weryfikację procedur wewnętrznych w obszarze egzaminowania i licencjonowania;
  • Zwiększono zatrudnienie w Wydziale Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej;
  • Zaplanowano przeprowadzenie dodatkowych szkoleń z personelem zaangażowanym w proces egzaminowania i licencjonowania;
  • Zaplanowano przebudowę wewnętrznego systemu obiegu dokumentów w Departamencie Personelu Lotniczego w celu jednoznacznego ustalenia odpowiedzialności za decyzje podejmowane na każdym etapie oraz w celu skrócenia czasu rozpatrywania wniosków;
  • Wdrożono również system kontroli wewnętrznej w zakresie dokumentowania czynności w procesie wydawania licencji. Realizowana jest ona w każdym przypadku poprzez przełożonych inspektora rozpatrującego wniosek i potwierdzana złożeniem podpisu oraz dodatkowo, na etapie wydawania licencji, przez pracowników Rejestru Personelu Lotniczego;
  • Wprowadzono także rejestr odwołań od wyniku egzaminu teoretycznego oraz rejestr decyzji o odmowie wydania licencji lub świadectwa kwalifikacji.

Pozostałe zalecenia zostaną wdrożone najpóźniej do połowy przyszłego roku.

Raport z kontroli doraźnej
Plan akcji korekcyjnej

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony