Dokąd latamy najczęściej?

ULC

Urząd Lotnictwa Cywilnego podsumował ruch regularny i czarterowy z polskich lotnisk w podziale na kierunki podróży.

W 2010 roku w międzynarodowym ruchu regularnym polskie porty lotnicze obsłużyły 15 mln 485 tys. pasażerów. Najwięcej podróżnych obsłużono na trasach do/z Londynu (2 mln 597 tys. pasażerów, tj. 16,77% ogółu). Jednak zainteresowanie tym kierunkiem z roku na rok maleje.

Z dziesięciu najpopularniejszych kierunków/miast wzrost liczby pasażerów odnotowano na większości za wyjątkiem Dublina (spadek o 3,35%) i wspomnianego Londynu.

Dynamicznie rozwijały się połączenia do/z Dusseldorfu (45,91%), Oslo (20,60%) oraz Rzymu (14,97%). Ogólnie, spośród najpopularniejszych kierunków/państw, więcej pasażerów obsłużono na trasach do/z Hiszpanii (wzrost o 39,40%), Włoch (wzrost o 34,35%), Holandii (wzrost o 29,56%), Francji (wzrost o 14,21%) oraz Niemiec (wzrost o 7,18%). Spadek o 1,11% odnotowały kierunki brytyjskie oraz irlandzkie o 10,57%.

W międzynarodowym ruchu czarterowym polskie porty lotnicze obsłużyły w 2010 r. 3 mln 246 tys. pasażerów. Najchętniej odwiedzanym państwem był Egipt, do/z którego obsłużono 1 mln 042 tys. pasażerów tj. 32,09% ogółu. Na kolejnych miejscach znalazły się Turcja – 629 tys. pasażerów oraz Grecja – 465 tys. pasażerów. Wśród dziesięciu najpopularniejszych kierunków/miast znalazły się m.in.: Hurghada – 559 tys. obsłużonych pasażerów, Antalya – 444 tys. pasażerów, Sharm El Sheikh – 409 tys. pasażerów, Monastyr – 145 tys. pasażerów oraz Heraklion – 110 tys. pasażerów.

W 2010 roku największą dynamikę spośród najpopularniejszych kierunków/państw odnotowano w przypadku: Włoch – 65,96%, Egiptu – wzrost o 33,64%, Turcji – 7,09%. Kraje tak jak Tunezja, Maroko, czy też Hiszpania wykazały dynamikę ujemną.

Liczba obsłużonych pasażerów w polskich portach lotniczych w międzynarodowym ruchu regularnym według kierunków (miast) w roku 2010

Liczba obsłużonych pasażerów w polskich portach lotniczych w międzynarodowym ruchu czarterowym według kierunków (miast) w roku 2010
 

Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
comments powered by Disqus