Debata ekspertów lotnictwa na Uczelni Łazarskiego

Uczelnia Łazarskiego

Już w najbliższy piątek odbędzie się konferencja nt. aspektów prawnych badania zdarzeń lotniczych. Konferencja organizowana jest przez Wydział Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, Międzywydziałowe Koło Prawa Lotniczego Avion oraz Ministerstwo Infrastruktury. Wśród zaproszonych gości znajdują się wybitni znawcy tego niezwykle popularnego w obecnych czasach tematu - m.in. dr Edmund Klich, z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, Krzysztof Kapis, Dyrektor Departamentu Lotnictwa przy Ministerstwie Infrastruktury oraz Grzegorz Kruszyński, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Celem konferencji jest dyskusja na temat zmian w polskim prawie lotniczym, do których wdrożenia Polska jest zobligowana. Podczas sześciu paneli dyskusyjnych uczestnicy omówią m.in. temat współpracy pomiędzy Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych z Prokuraturą i innymi zaangażowanymi organami, europejski wymiar badania wypadków lotniczych, ochronę danych osobowych w procesie badania zdarzeń w powietrzu, profilaktykę w zakresie bezpieczeństwa, oraz krajowy plan działania w sytuacji nadzwyczajnej w przypadku wystąpienia zdarzenia w lotnictwie cywilnym.

Dyskusja nad prawnym aspektem zdarzeń lotniczych jest niezbędna, zwłaszcza w przeddzień zmian legislacyjnych - komentuje prof. Zbigniew Lasocik, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego. Kwestie, które będą poruszane na panelach, na pewno przyczynią się do lepszego zrozumienia prawa, jakim rządzą się badania zdarzeń lotniczych. Z punktu widzenia praktyków, jak i teoretyków prawa oraz specjalistów lotnictwa, taka dyskusja jest niezbędna – podkreśla Lasocik.

Konferencja będzie miała miejsce na Uczelni Łazarskiego, przy ul. Świeradowskiej 43 w Warszawie, w dniu 9 grudnia 2011 roku. Szczegółowy plan konferencji na stronie www.lazarski.pl.

Źródło: Uczelnia Łazarskiego
comments powered by Disqus

Komentarze

Pomysł godny uwagi i poparcia. Niestety, ze względu na to, że organizatorzy do ,,znawców'' lotnictwa zaliczają tę e. klichę na pewno mnie na tej konferencji nie będzie. Tej klichy nie da się dłużej tolerować w środowisku lotniczym, o czym się owa persona sama przekonała, kiedy to na na konferencji BL w Rembertowie zignorował jego podniesioną łapkę ,,sam'' prezes ULC. Zresztą bardzo słusznie, bo o czym nam miała ta klicha gadać? O ,,metodologii badania'' katastrofy Tu - 154 M LUX Nr 101, którą ten ,,fachowiec'' bada z naruszeniem KARDYNALNYCH zasad obowiązujących na świecie w tym względzie. A może o ,,sposobie'' działania PKBWL, której WSZYSCY członkowie wyrazili publicznie i w formie pisemnej WOTUM NIEUFNOŚCI wobec tej klichy. Ze względu na te ,,przypadku'', uważam, że zapraszanie tej klichy na publiczne debaty i konferencje rażąco narusza dobrze pojętą ETYKĘ LOTNICZĄ.

Ale eksperci wyborni. Całe życie w lotnictwie. To będzie naprawdę wielkie wydarzenie. Spotkanie na szczycie. Będę koniecznie i wszystkich lotników zapraszam na naszą uczelnię. Pilotów nie za bardzo, bo głupoty gadają i wypadki powodują.Ja bym ich wszystkich profilaktycznie zawiesił na kilka lat. Byłby spokój, bo się boję po ulicach koło lotniska chodzić.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zabrać głos w tej debacie. Czego nie omieszkam zrobić:) Już się zarejestrowałem:)

Podobne dyskusje, na temat zmian w prawie lotniczym powinny toczyć sie na forach wsród lotnikow, bo to przeciez ich najbardziej dotykaja zmiany tego prawa.(np wzorem tej po wypadku Cirrusa)