Przejdź do treści

Dane o dodatkowym ruchu lotniczym w okresie trwania EURO 2012

Szacunki dotyczące dodatkowego ruchu lotniczego podczas EURO 2012 pochodzą przede wszystkim od Koordynatora ds. rozkładów lotów, tj. firmy ACL International Ltd. Koordynator ds. rozkładów lotów, współpracując ściśle z PAŻP, portami lotniczymi i liniami lotniczymi, ma za zadanie ułożyć siatkę połączeń w taki sposób, by planowane operacje lotnicze nie powodowały nadmiernych spiętrzeń w jednostce czasu, co mogłoby spowodować niepożądane opóźnienia w całym ruchu lotniczym.

Prognozując ruch związany z turniejem, w kontekście procesu przydzielania czasów na start lub lądowanie, ACL w swoich pracach uwzględnia okres pięciu tygodni, tj. okres od 1 czerwca do 8 lipca br. (czyli okres obejmujący tydzień przed rozpoczęciem i tydzień po zakończeniu imprezy sportowej; samo EURO 2012 trwać będzie od 8 czerwca do 1 lipca br.).

Należy zaznaczyć, że ruch "eurocharterów" jest rozłożony na dni przed meczem, dzień meczu i dzień po meczu. Taka dystrybucja ruchu jest korzystna z punktu widzenia ATC i portów lotniczych, ponieważ dzięki niej nie występują nadmierne szczyty ruchowe.

Na podstawie otrzymywanych danych z ACL można stwierdzić, że w żadnym przypadku nie ma mowy o sytuacji, w której planowana ilość operacji lotniczych przewyższałaby przepustowość lotnisk zaangażowanych w obsługę ruchu podczas EURO 2012.

Dane o dodatkowym ruchu lotniczym w okresie trwania EURO 2012 - dane wg stanu na 1 czerwca 2012 r.

FacebookTwitterWykop

Nasze strony