CubCrafters ogłasza 30% wzrost masy brutto dla Piper PA-18 Super Cub
CubCrafters, wiodący producent samolotów backcountry, poinformował o uzyskaniu Uzupełniającego Certyfikatu Typu (STC), który zwiększa masę brutto Pipera PA-18 Super Cub do 2300 funtów.
Pierwotnie uzyskany przez CubCrafters w 2007 r. i zaktualizowany w 2012 r., STC był wcześniej używany głównie do prac wewnętrznych, ale teraz firma wychodzi z aktualizacją na szerszy rynek, aby uwzględnić go w większej liczbie samolotów Super Cub.
„Ten STC był kluczową częścią naszego wewnętrznego programu certyfikacji dla Top Cub prawie dwie dekady temu” – powiedział Brad Damm, wiceprezes CubCrafters. „Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na ulepszenia wydajności starszych modeli Super Cub, uważamy, że nadszedł czas, aby udostępnić tę cenną możliwość wykwalifikowanym właścicielom samolotów, operatorom i warsztatom”.
„Naszą misją zawsze było łączenie innowacji z dziedzictwem” – dodał Patrick Horgan, prezes i dyrektor generalny CubCrafters. „Jesteśmy zobowiązani do nadania klasycznym samolotom, takim jak Super Cub, nowego życia poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań inżynieryjnych, które znacznie zwiększają wydajność, bezpieczeństwo i możliwości wykonywania różnych misji”.
STC zwiększa certyfikowaną masę brutto kwalifikujących się samolotów PA-18 z 1750 funtów do 2300 funtów, oferując ponad 30% wzrost ładowności. Właściciele samolotów wyposażonych w pływaki również mogą uznać ten STC za bardzo atrakcyjny, ponieważ zwiększony dozwolony ładunek użytkowy umożliwia wygodne przewożenie dwóch osób, paliwa i bagażu – co często było trudne lub niemożliwe przy poprzednich limitach wagowych Super Cubs.
Aby samolot mógł kwalifikować się do zwiększenia masy brutto o 2300 funtów, konieczne są szeroko zakrojone prace remontowe, w tym ulepszony konstrukcyjnie płatowiec, nowe skrzydła i zespoły podwozia, silnik o mocy 180 KM z mocniejszym mocowaniem oraz specjalistyczne urządzenia aerodynamiczne, takie jak listwy ogonowe i generatory wirowe.
CubCrafters oferuje STC zainteresowanym klientom w ramach całkowitych remontów samolotów przeprowadzanych przez własny dział usług fabrycznych w Yakima w stanie Waszyngton.
Johnny McKinney, kierownik ds. obsługi technicznej samolotów w CubCrafters, zauważa, że większość innych popularnych STC Super Cub jest uzupełnieniem STC zwiększającego masę brutto o 2300 funtów. „Nasi klienci często włączają nowoczesną awionikę, śmigło o stałej prędkości, opony tundry lub podwozie jako część swojego projektu modernizacji – wszystko to można również włączyć do projektu Super Cub o masie brutto 2300 funtów”.
Właściciele zainteresowani modernizacją swojego samolotu za pomocą STC mogą skontaktować się z CubCrafters Services w Yakima, WA, aby uzyskać szczegóły dotyczące kwalifikowalności, ceny i wymagań dotyczących instalacji.



Komentarze