CAE – lider w obszarze symulatorów i technologii cyfrowych – wchodzi na polski rynek
Kanadyjska spółka CAE, globalny lider w dziedzinie szkoleń w lotnictwie cywilnym i technologii cyfrowych, po przejęciu Sabre AirCentre otworzyła biura w Krakowie. Firma zatrudnia 180 pracowników w lokalnym oddziale, a w najbliższych miesiącach zamierza pozyskać kolejne talenty z branży IT. Ponad 90 stanowisk czeka na wykwalifikowanych specjalistów, w tym inżynierów, programistów oraz ekspertów od AI, uczenia maszynowego oraz big data.
– Jesteśmy dumni, że możemy rozszerzać obecność CAE w Polsce, czerpiąc z dostępnej w naszym kraju puli talentów i napędzając tym samym szybszy rozwój potencjału cyfrowego – powiedział Oktawiusz Kacza, Vice President, Software Engineering for Civil Flight Services and General Manager, CAE Poland. – Kraków od ponad 20 lat gości wiodące firmy technologiczne i stał się jednym z kluczowych centrów tworzących oprogramowanie dla branży lotniczej. Nasz lokalny hub jest największym centrum rozwoju i doskonalenia oprogramowania CAE w regionie EMEA. W Krakowie będziemy kontynuować rozwijanie kluczowych produktów naszej firmy.
CAE jest liderem w zakresie szkoleń w lotnictwie cywilnym – dysponuje siecią ponad 60, zlokalizowanych na całym świecie ośrodków szkoleniowych. W ciągu ostatnich dwóch lat firma ujednolicała swoją działalność w branży lotniczej tworząc coraz bardziej spójny ekosystem obsługi lotów cywilnych. Najnowszym przykładem tego działania jest niedawne przejęcie Sabre Airline Operations (AirCentre) – dostawcy rozwiązań do obsługi portów lotniczych oraz zarządzania lotami, załogą i ruchem statków powietrznych. Rozszerzony pakiet usług kanadyjskiego lidera obejmuje teraz szereg korzyści dla lotnictwa cywilnego, m.in.: lepszą wydajność operacyjną, niższe koszty świadczenia usług i poprawę funkcjonowania linii lotniczych w wymiarze ekologicznym. To ostatnie dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa oraz ograniczeniu emisji dwutlenku węgla.
CAE współpracuje z pilotami na każdym etapie ich kariery. Od szkolenia, przygotowania i planowania lotów, po optymalizację trasy lotu oraz sporządzanie analiz efektywności. Jednolity ekosystem ułatwi pilotom i członkom załogi zarządzanie rutynowymi czynnościami zapewniając jednocześnie wsparcie w zakresie szkoleń oraz rozwoju kariery zawodowej.
W lipcu 2021 roku firma ogłosiła wieloletni program innowacji Project Resilience na rzecz opracowania technologii przyszłości, które pozwolą liniom lotniczym oraz operatorom biznesowych odrzutowców jeszcze lepiej zarządzać ich działalnością. W ramach planów na przyszłość, krakowski oddział CAE będzie rozwijał rozwiązania wykorzystujące big data oraz sztuczną inteligencję, co przyczyni się do zmiany oblicza lotnictwa cywilnego.
Komentarze