Przejdź do treści
Źródło artykułu

Bombardier kończy pierwszą fazę testów EcoJet

Koncern Bombardier przedstawił postępy poczynione w ramach projektu EcoJet, platformy badawczej, której celem jest opracowywanie technologii mających w założeniu zmniejszyć emisję z samolotów poprzez połączenie zaawansowanej aerodynamiki i ulepszeń napędu.

Po kilku latach badań organizacja pomyślnie zakończyła pierwszą fazę testów z małym modelem samolotu mającym około 7% wielkości dużego odrzutowca biznesowego. Bombardier wykorzystuje teraz zdobytą znaczącą wiedzę, aby zaangażować się w drugą fazę testów z modelem dwukrotnie większym, który zakończył swój pierwszy lot w zeszłym roku. Całość ma utorować drogę do kolejnej kampanii testowej.

„Bombardier objął pozycję lidera w staraniach branży na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, a projekt badawczy EcoJet ma kluczowe znaczenie dla rozwoju technologii, które doprowadzą nas do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.” – powiedział Stephen McCullough, wiceprezes Inżynierii i Rozwoju Produktu. „Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo jak dotąd uzyskaliśmy bardzo interesujące wyniki i możemy kontynuować naszą pionierską pracę, rozpoczynając kolejną fazę tego przełomowego projektu badawczego. Projekt EcoJet spotkał się z dużym zainteresowaniem w całej branży i nie możemy się doczekać mobilizacji partnerów, którzy będą nadal definiować przyszłość lotnictwa biznesowego”.

Zespół Bombardiera odnotował bardzo pozytywne wyniki podczas optymalizacji projektu i początkowej kampanii testów w locie. Obejmują one wdrożenie nowej generacji platformy do zarządzania cyklem życia produktu (PLM), potwierdzenie możliwości modelowania skrzydeł transsonicznych szóstej generacji oraz demonstrację nowej architektury sterowania samolotem.

Ten projekt badawczo-technologiczny ma na celu zmniejszenie emisji z samolotów nawet o 50% dzięki połączeniu ulepszeń z zakresu aerodynamiki i systemów napędowych. Znany ze swojej wiodącej wiedzy i pomysłowości, Bombardier stworzył projekt badawczy EcoJet, aby rozwijać zaawansowane technologie, które będą mogły zostać wykorzystane w ramach przyszłych projektów.

Oprócz kompleksowego projektu badawczego EcoJet, Bombardier podjął kilka działań w ramach planu działania na rzecz zrównoważonego lotnictwa. W ciągu ostatnich trzech lat firma Bombardier opublikowała Deklaracje Środowiskowe Produktu (EPD) dla swoich samolotów Challenger 3500, Global 5500, Global 6500 i Global 7500. Te obszerne deklaracje są wynikiem wieloletnich wysiłków naukowych i mają służyć jako narzędzia dla przemysłu lotniczego do wprowadzania zrównoważonych innowacji w całym spektrum jego działalności. Bombardier wykorzystuje również Sustainable Aviation Fuel (SAF) w 30-procentowej mieszance, aby pokryć całość swoich operacji lotniczych, wykorzystując system Book-and-Claim. Inicjatywa ma przynieść znaczny zysk poprzez zmniejszenie o ok 25% rocznej emisji gazów cieplarnianych związanych z paliwem wykorzystywanym w operacjach lotniczych Bombardiera.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony