Przejdź do treści
Źródło artykułu

Aviation Expo 2022: Targi Kielce połączyły siły z Aeroklubem Kieleckim, co zaowocowało podwójną wystawą

IV Targi Lotnicze Aviation Expo 2022, trwające w weekend 17-18 września, zachęciły do odwiedzenia Świętokrzyskiego wielu pasjonatów lotnictwa z całej Polski. Samoloty, wiatrakowce, śmigłowce i inne piękne maszyny, w tym roku można było oglądać w Targach Kielce oraz na lotnisku w podkieleckim Masłowie.
 
Wystawę lotniczą podzielono pomiędzy dwie lokalizacje, by móc zaprezentować jak najszerszą paletę powietrznych statków. Te, które ze względu na gabaryty i wymagania nie mogłyby zostać wystawione w halach kieleckiego centrum wystawienniczego, trafiły pod skrzydła Aeroklubu Kieleckiego działającego w Masłowie.

Jakie maszyny można było zobaczyć na terenie lotniska? W sumie na płycie i w hangarach pokazano prawie 50 statków. Pierwszego dnia w Masłowie dominowały te, którymi przylecieli wystawcy. 

Samolot ultralekki Viper SD4 w ciekawym wydaniu (fot. Ewa Łukomska)

Samolot Piper należący do Szkoły Pilotażu SkyWings (fot. Ewa Łukomska)

Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszył się samolot ultralekki Viper SD4, który przyciągał wzrok drapieżną bryłą i intensywną kolorystyką. Pojawił się także dwumiejscowy Tecnam o mocy 100 KM. W gronie wiatrakowców wyróżniał się Robinson R44, którego miłośnikom lekkich śmigłowców z pewnością nie trzeba przedstawiać. Szkoła Pilotażu SkyWings zaprezentowała samolot Piper, a firma Aeroprakt pokazała najnowszy samolot z rodziny, czyli A32, który przed wypuszczeniem na rynek testowany był przez ponad 3 lata.

Robinson R44, który cieszył się sporym zainteresowaniem zwiedzających (fot. Ewa Łukomska)

Aeroprakt A32, samolot ultralekki (fot. Ewa Łukomska)

Natomiast w niedzielę, ze względu na nie do końca sprzyjające warunki atmosferyczne, zwiedzający mogli zobaczyć przede wszystkim maszyny zaprezentowane przez Aeroklub Kielecki. Goście chętnie podziwiali z bliska samolot Cessna 152, jeden z najpopularniejszych na świecie samolotów szkoleniowych. Co go wyróżnia? Przede wszystkim niezawodność i wytrzymałość. Pierwsze egzemplarze tego samolotu powstały jeszcze w końcówce lat 70. ubiegłego wieku, zatem jest to statek testowany przez pilotów od niemal 50 lat. 

Na pierwszym planie Cessna 152, czyli popularny samolot szkoleniowy (fot. Ewa Łukomska)

Podziw budził także samolot AN-2, szerzej znany po prostu jako „Antek”. Ciekawostką jest, że „Antek” służy do zrzutu skoczków spadochronowych, ale nie tylko. W ramach akcji „Lisy” piloci wykorzystują go do zrzutu szczepionek przeciwko wściekliźnie. 

PZL 104 Wilga wykorzystywany do holowania szybowców oraz AN-2, czyli popularny 'Antek', służący do zrzutu skoczków spadochronowych, ale i szczepionek dla lisówy (fot. Ewa Łukomska)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony