Przejdź do treści
Źródło artykułu

62 Specjalne Posiedzenie Dyrektorów Generalnych Lotnictwa Cywilnego w Kiszyniowie

W dniach od 30 sierpnia do 2 września 2013 roku, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego – Pan Piotr Ołowski wziął udział w 62 Specjalnym Posiedzeniu Dyrektorów Generalnych Lotnictwa Cywilnego (DGCA SP) w Kiszyniowie w Mołdawii. W spotkaniu wzięli udział między innymi dyrektorzy generalni państw członkowskich ECAC, w tym Przewodniczący ECAC – Pan Catalin Radu, Sekretarz Generalny ICAO – Pan Raymond Benjamin, przedstawiciele Komisji Europejskiej, Federalnej Administracji Lotnictwa Cywilnego (FAA) i EUROCONTROL.

Po oficjalnym otwarciu spotkania i zatwierdzeniu agendy przedstawiono przegląd głównych działań podjętych przez Sekretariat ECAC po spotkaniu DGCA 140, które odbyło się 7 maja br. w Paryżu. Następnie Sekretarz ECAC wygłosił przemówienie dotyczące planów ECAC w związku ze zbliżającą się 38 sesją Zgromadzenia ICAO w Montrealu.

W dalszej części spotkania przeprowadzono dyskusję na temat europejskich dokumentów, jakie zostały zgłoszone do rozpatrzenia podczas 38 Zgromadzenia ICAO. Podkreślono również ważność promowania w ICAO poglądów, priorytetów i polityki europejskiej. Prezes ULC, Pan Piotr Ołowski, wskazał na potrzebę poprawy reprezentacji państw ECAC  w Radzie ICAO poprzez zwiększenie liczby członków Rady.

W następnych dniach przedstawiono status wdrożenia projektów dotyczących ochrony  i bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym oraz poddano dyskusji propozycje projektów, którymi ma zajmować się Europejska Konferencja Lotnictwa Cywilnego w 2014 roku. Dyrektorzy generalni państw ECAC potwierdzili chęć bliższej współpracy z Komisją Europejską, EASA oraz EUROCONTROL w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa i efektywności europejskiego transportu lotniczego. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wyraził pogląd, że na chwilę obecną Komisja Europejska, EASA i Państwa Członkowskie powinny się skupić na opracowaniu wspólnej metodologii dotyczącej identyfikacji zagrożeń oraz oceny ryzyka niezbędnej do prawidłowego zarządzania w ramach Safety Management System (SMS), jak również na jednolitym i spójnym podejściu w zakresie interpretacji określonych rodzajów zdarzeń mających wpływ na bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym.

Dyrektorzy Generalni rozpatrzyli również dokumenty związane m. in. ze specyfikacją techniczną urządzeń do wykrywania śladowych ilości materiałów wybuchowych (Explosive Trace Detection – ETD) oraz ochroną środowiska w tym emisji hałasu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony