2015 rok w polskich portach lotniczych był rokiem remontów dróg startowych

Droga startowa Portu Lotniczego w Katowicach (fot. Piotr Adamczyk, PR Katowice Airport)

2015 rok był dla polskich lotnisk rokiem stojącym przede wszystkim pod znakiem remontów dróg startowych. To konieczność, ze względu na słabe parametry, zużycie, niską nośność nawierzchni, ale również wymogi unijne.

W 2018 roku wejdą w życie nowe, zaostrzone wymagania techniczne dotyczące dróg startowych na wszystkich europejskich lotniskach. Dotyczą one tzw. niwelety, czyli wyrównania pasów w płaszczyźnie podłużnej. To kosztowna zmiana, która dotyczy praktycznie wszystkich polskich portów regionalnych. Spośród tych, które od początku spełniały warunki nowych wymagań, wymienia się stołeczny port im. Fryderyka Chopina, Lotnisko w Modlinie i Port Lotniczy Lublin. Reszta skazana jest na kosztowne inwestycje. Sporą część z nich udało się przeprowadzić w mijającym roku.

Cały artykuł można przeczytać na stronie: www.rynekinfrastruktury.pl

Źródło: rynekinfrastruktury.pl
comments powered by Disqus