Przejdź do treści
Port Lotniczy Bydgoszcz - samolot na płycie (fot. Port Lotniczy Bydgoszcz)
Źródło artykułu

14% więcej pasażerów na bydgoskim lotnisku

Październik z ponad 14-to procentowym wzrostem liczby pasażerów. O niemal jedną trzecią więcej było też operacji lotniczych. Lotnisko poprawia również wynik punktualności.

W październiku Port Lotniczy Bydgoszcz S.A. odprawił 32 931 pasażerów, co oznacza wzrost o 14,2 % w stosunku do ubiegłego roku. Tym samym lotnisko może pochwalić się pełnymi 12 miesiącami wzrostów i 26-procentową średnią dynamiką przyrostu liczby podróżnych w ciągu tego okresu. W ubiegłym miesiącu wykonane zostały 747 operacje lotnicze, co w porównaniu z rokiem ubiegłym przekłada się na wzrost o 32%. Był to najlepszy październik w historii lotniska zarówno w ilości obsłużonych pasażerów, jak i liczby operacji lotniczych.

Ten wynik, jak i przekroczona niedawno rekordowa liczba odprawionych pasażerów w ciągu całego roku, niewątpliwie cieszą, stanowią też jednocześnie wyzwanie do dalszego rozwoju. – mówi Tomasz Moraczewski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A. – W obecnej dekadzie podwoiliśmy powierzchnię hali odlotów, jednak widoczna jest wyraźna potrzeba dalszych prac zwiększających przestrzeń, bezpieczeństwo i podnoszących jakość odprawy i obsługi pasażerów. Wierzę, że inwestycje planowane na najbliższy sezon spotkają się z zadowoleniem podróżnych korzystających z naszego lotniska.

Lotnisko przygotowuje się do rozpoczęcia prac obejmujących m.in. modernizację parkingu i wdrożenie nowego systemu parkingowego, wprowadzając tym samym szereg innowacji i udogodnień dla podróżnych. Planowane są również dalsze etapy przebudowy w terminalu ogólnodostępnym, możliwe po przeniesieniu części funkcjonariuszy Straży Granicznej nie związanych z obsługą przejścia granicznego.

W październiku regionalny port lotniczy mógł pochwalić się jeszcze jednym wzrostem. Niewielki, bo 1-procentowy progres wobec ubiegłego roku odnotowany został w statystykach punktualności. 83,74 proc lotów z bydgoskiego lotniska było wykonanych o czasie. Średni czas opóźnienia wyniósł około 20 minut. Współczynnik punktualności PLL LOT wyniósł 100%, Lufthansy ponad 82%., a Ryanair lekko ponad 81%.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony