III Rajdowe Mistrzostwa Polski - dwa dni zawodów za nami

Trening przed III Rajdowymi Mistrzostwami Polski

Dużo się działo przez te dwa dni… oj dużo. Zacznijmy zatem po kolei, bo jest co opowiadać. Po oficjalnym otwarciu o godzinie 10.00 pierwsi zawodnicy udali się do maszyn. Organizatorzy podzielili załogi na dwie grupy. Zadanie przewidziano na około godzinę dwadzieścia, a po trasie należało zrobić dwa lądowania. Trasa, podobnie jak na treningu, biegła w pobliżu rejonów Łososiny i zaczynała się punktem startowym zlokalizowanym zaraz koło Jeziora Rożnowskiego. Pierwsi piloci wracali z trasy koło 13 i trafiali do aresztu, który uniemożliwiał im kontakt z kolegami, którzy jeszcze nie lecieli. To właśnie tam dowiadujemy się wszyscy jak poszło „pierwszemu oblotowi”.

Większość narzekała i rozmawiała o trudnym terenie, który potrafi przysporzyć nawigacyjnych trudności. Wiele załóg się zgubiło, ominęło punkty zwrotne oraz leciało kompletnie poza nakazanym czasem. Najważniejsza jest przecież nawigacja. Pilot z nawigatorem najpierw muszą wiedzieć gdzie się znajduje samolot, a dopiero później myśleć o trzymaniu czasu, czy wychwytywaniu obiektów naziemnych. Jak z podstawowym zadaniem jest problem to o reszcie nikt nawet nie myśli! Łososina i Route Planner Jakub Drzewiński daje popalić, i to widać doskonale po wynikach. Rozrzut punktowy jest spory. Pierwsza trójka: Janusz Darocha i Zbigniew Chrząszcz (jaki wynik ! brawo!), następnie Bolesław Radomski z Dariuszem Lechowskim oraz Wieczorek Krzysztof z Kamilem Wieczorkiem , pokazali pięknie jak się powinno latać. Reszta mogła tylko podziwiać i mieć nadzieję na poprawę swych wyników w następnym dniu.
 
Piątek, godzina 8.15, odprawa przed kolejną konkurencją. Cisza na sali, wszyscy uważnie słuchają Jakuba. Załogi wiedzą, że kolejny dzień nie będzie łatwy nawigacyjnie. Dwie godziny później pierwsza załoga wystartowała do drugiej trasy. Początek konkurencji rozpoczynał się znów na Jeziorze Rożnowskim, ale tym razem trasa przebiegała po terenach na zachód od lotniska. Obszar nawigacyjnie był zdecydowanie łatwiejszy, a zawodnicy wracali z trasy ze wszystkimi obiektami lub brak im było tylko jednego. Widać było, że każda załoga wyciągnęła wnioski z dnia poprzedniego i starała się pokazać Route Planerowi, że tym razem tak łatwo się nie dadzą! Wyniki z drugiej trasy były bardziej zbliżone do siebie. Będąca w pierwszym oblocie załoga Janusz Darocha, Zbigniew Chrząszcz  znów pokazała, jak się powinno latać. Przywożąc 62 pkt z trasy, znów zdystansowali rywali. Tuż za nimi uplasował się Wieczorek Krzysztof z Kamilem Wieczorkiem(69 pkt z trasy), a najlepszą dwójkę dzielnie goni Bolesław Radomski (111 pkt karne).

Patrząc na wyniki zbiorcze dwóch konkurencji, w oczy rzuca się tylko jeden wynik. 95 pkt z obu konkurencji jest rezultatem nadzwyczajnym! Janusz Darocha i Zbigniew Chrząszcz (aktualni Rajdowi Mistrzowie Europy) pokazują, że dalej mają „to coś”. Reszta załóg próbuje od dwóch dni swych sił aby się z nimi zrównać – bezskutecznie. Druga załoga: Krzysztof i Kamil Wieczorkowie mają łącznie 162 pkt z obydwu konkurencji i nie odpuszczają. Cały czas depczą po piętach mistrzom. Trójke najlepszych zamyka Bolesław Radomski z Dariuszem Lechowskim z 196 pkt.
Prawda jest taka, że żadna załoga nie daje za wygraną bo przecież jutro też jest dzień! W tym sporcie wszystko może się wydarzyć!
 
      Pilot                                   Nawigator             TOTAL
1    Janusz Darocha             Zbigniew Chrząszcz     95
2    Wieczorek Krzysztof      Wieczorek Kamil         162
3    Radomski Bolesław        Lechowski Dariusz      196
4    Kachaniak Marek           Pawlak Łukasz            337
5    Wieczorek Michał         Wieczorek Marcin         427
6    Skrętowicz Krzysztof     Klęczar Jakub              670
7    Sysio Jarosław              Skalik Marcin              806
8    Marcin Chrząszcz         Kamil Kliza                  873
9    Masalski Marek            Kwiatosz Marcin          2489
10    Kwieciński Michał      Garwacka Zofia             2604
11    Sobociński Paweł       Marszałek Andrzej        3666
12    Górnik Marcin            Kinga Rusin                  3631
13    Olender Rafał             Jan Markowski              4521
14    Ciekanski Jakub         Brodziak Mateusz         4971
15    Dzikowski Mateusz    Ludwikowski Paweł        6360

Wyniki pierwszej konkurencji
Wyniki drugiej konkurencji

Wzorcówka z pierwszej konkurencji
Wzorcówka z drugiej konkurencji

Źródło: Polish Flying Team
comments powered by Disqus