Przejdź do treści
Źródło artykułu

Oświadczenie Polskich Linii Lotniczych LOT S.A.

W związku z licznymi pytaniami mediów i komentarzami internautów w sprawie prowadzonej obecnie przez nowe linie lotnicze OLT Express kampanii marketingowej, która jest łudząco zbliżona wizerunkowo do kampanii marketingowej Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. prowadzonej od września 2011 roku, uprzejmie informujemy, że PLL LOT S.A. podjęły działania prawne zmierzające do zaprzestania rozpowszechniania przez linię lotniczą OLT Express kwestionowanej reklamy.

W liście ostrzegawczym przesłanym w ostatnich dniach przez PLL LOT S.A. do OLT Express, PLL LOT S.A. zarzuciły linii lotniczej OLT Express dopuszczenie się w związku z prowadzoną kampanią marketingową bezprawnych działań, polegających na:

1. Prowadzeniu nieuczciwej reklamy porównawczej, która, odwołując się do PLL LOT SA poprzez użycie określonych elementów słownych oraz elementów graficznych charakterystycznych dla tego podmiotu, narusza jednocześnie warunki dopuszczalności reklamy porównawczej wynikające z przepisów prawa polskiego oraz prawa Unii Europejskiej o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

2. Naruszeniu prawa do firmy, polegającym na wykorzystaniu oznaczenia „Polskie Linie Lotnicze”. Spółka Polskie Linie lotnicze LOT S.A. została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorstw pod numerem KRS 0000056844 w dniu 30 października 2001 roku.

3. Naruszeniu autorskich praw majątkowych do utworu reklamowego przysługujących PLL LOT SA.

Od sierpnia 2011 agencja reklamowa DDB, wspólnie z PLL LOT S.A. wprowadziła nową platformę komunikacji, której kluczowym elementem jest samolot PLL LOT S.A. stojący na płycie lotniska oraz wsiadający i wysiadający z niego pasażerowie. Tłem do samolotu,
w zależności od oferty, są pokazane charakterystyczne budynki miast.
Komunikacja używająca tej platformy, była i jest wykorzystywana przez PLL LOT S.A. od września 2011. Reklamy z użyciem samolotu stojącego na płycie lotniska i wsiadających/ wysiadających pasażerów były emitowane w prasie (Polska i zagraniczna), w Internecie (Polska i zagranica) oraz na outdoorach.

PLL LOT S.A. stoją na stanowisku, że nowopowstała linia lotnicza OLT Express świadomie i celowo użyła w swojej kampanii marketingowej elementów powodujących bezpośrednie skojarzenie lub nawet pomylenie z reklamą Polskich Linii Lotniczych LOT SA. Zdaniem LOT-u jest to świadome wykorzystanie renomy i tradycji ponad 80-letniej polskiej marki PLL LOT przy wprowadzaniu na rynek całkowicie nowej marki linii lotniczej OLT Express. Także sposób rozpowszechniania i umieszczania reklam OLT Express, w bezpośrednim sąsiedztwie z reklamą PLL LOT, jest obliczony na wywołanie takich skutków.

Polskie Linie Lotnicze LOT liczą, że po otrzymaniu listu ostrzegawczego linia lotnicza OLT Express zaprzestanie rozpowszechniania swojej kampanii reklamowej w obecnym kształcie. W przeciwnym razie PLL LOT S.A. podejmą dalsze kroki prawne mające na celu ochronę naruszonych przez OLT Express praw PLL LOT S.A.

Leszek Chorzewski
Rzecznik Prasowy
Polskich Linii Lotniczych LOT S.A.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony