Przejdź do treści
Źródło artykułu

Najnowszy numer Przeglądu Lotniczego już w sprzedaży

Czerwcowy Przegląd Lotniczy trafia już do prenumeratorów, salonów prasowych i kiosków, jest też dostępny w e-kiosk.pl i w siedzibie Redakcji. W numerze m.in.:

Jak będzie wyglądał CTR Modlin
CTR lotniska komunikacyjnego w Modlinie zacznie funkcjonować 28 czerwca i będzie znacząco większy, niż funkcjonujący już od pewnego czasu ATZ. Jak można się było spodziewać, oznaczać to będzie utrudnienia dla pilotów general aviation, chętnie latających w malownicze tereny na północ od Warszawy.

Jak duże będą te utrudnienia? W czerwcowym PLAR przyglądamy się szczegółowo temu, co czeka nas po uruchomieniu Modlina w kontekście zmian w strukturach przestrzeni powietrznej.

P2002JF: „Mały Tecnam” – duże możliwości
Całe szkolenie zawodowe na benzynie samochodowej? Tak! I w dodatku w oparciu o dwa samoloty z tej samej wytwórni. Ten bardziej zaawansowany to dwusilnikowy Tecnam P2006, z pełnym IFR-em (pisaliśmy o nim PLAR 11/10). W najnowszym numerze opisujemy ten drugi – przeznaczony do szkolenia do licencji turystycznej PPL(A) oraz częściowego szkolenia do licencji zawodowej CPL(A) nowoczesny P2002JF.

Niski IFR
Pomijając aspekty szkoleniowe, możliwość wykonania lotu IFR jest często dobrodziejstwem pozwalającym na to by lot w ogóle mógł się odbyć. Czy jednak latanie IFR nisko – w przestrzeni klasy G – nie mogłoby być łatwiejsze? Swoje (mieszane...) doświadczenia z „niskiego IFRu” przedstawia Maciej Peikert.

Start z miękkiej nawierzchni
Technika soft field takeoff wymagana jest w USA na egzaminie na licencję zawodową.
Czy wiecie, na czym polega? Na łamach czerwcowego Przeglądu Lotniczego opisuje ją dla Was Jerzy Orkiszewski – warto przećwiczyć ją z instruktorem.

Full motion dla każdego
W warszawskiej szkole Ventum Air rusza pierwszy w Polsce symulator typu Redbird FMX, wyposażony w ruchomą kabinę o trzech stopniach swobody, który dzięki szybkiej zmianie konfiguracji może symulować maszyny jedno- i dwusilnikowe. Sprawdziliśmy dla Was, jak toto „lata” – wygląda na to, że szykuje się rewolucja w szkoleniach...

Twin Comanche – starszy brat Seneki
Hasło „dwusilnikowy Piper” kojarzy się nam przede wszystkim z modelem PA-34 Seneca, jednak w firmie tej zbudowano również ponad dwa tysiące egzemplarzy nie mniej udanego modelu Twin Comanche. Taki samolot od niedawna lata w również w Polsce – obejrzyj go na naszych zdjęciach i poczuj smak latania.

Q400 w Eurolocie
W maju flota Eurolotu wzbogaciła się o pierwsze egzemplarze nowiutkich samolotów Bombardier Q400. Czy oprócz odmłodzenia floty przynoszą one również skok jakościowy? Kanadyjskie maszyny przedstawiamy w telegraficznym skrócie na łamach najnowszego Przeglądu.

Ty też kiedyś będziesz chciał pomóc
Choć wszyscy staramy się dbać o bezpieczeństwo, niestety wypadki na lotniskach się zdarzają. Czy wiesz, jak w takiej sytuacji udzielić pierwszej pomocy? Najgorsze jest poczucie bezradności... Tymczasem resuscytacja to szereg prostych czynności do szybkiego opanowania przez każdego. W najnowszym numerze zawodowy ratownik Piotr Kominek przystępnie tłumaczy, jak to zrobić.

JetRanger w służbie porządku
Bell 206 to jeden z najpopularniejszych w świecie lekkich śmigłowców cywilnych. Ta ceniona konstrukcja nie jest już produkowana, jedynym więc sposobem, by wejść w jej posiadanie, jest zakup na rynku wtórnym, co wcale nie jest proste. Z możliwości tej skorzystała łódzka policja, której nowy nabytek prezentujemy w najnowszym Przeglądzie.

Targi Avia-Tor 2012
Sezon targów i pokazów lotniczych w Polsce rozpoczęły targi edukacji lotniczej Avia-Tor w Toruniu. Przeczytasz o nich w czerwcowym Przeglądzie.

Balonowe Konopiska
Dawno już nie pisaliśmy w PLAR o lataniu balonowym – wracamy zatem do tematu za sprawą udanej imprezy w Konopiskach. Piękna sportu balonowego poszukiwał niestrudzony dźwiganiem o 5 rano 70-kilowej butli z gazem Andrzej Rutkowski.

Pribina Cup 2012
W dniach 7-14.04.2012 niebo nad słowacką Nitrą było areną rywalizacji 104 zawodników w czterech klasach: otwartej, 15 metrowej, klub i dwumiejscowej. Rozegrano po 5 konkurencji dla każdej klasy. Polskę reprezentowało trzydzieścioro pilotów. W najnowszym PLAR relacja Jerzego Kolasińskiego z zawodów Pribina Cup 2012.

Wiosenne igrce nad Karpatami
Zawody Euroregionu Beskidy, przez „otwarcie nieba” dla szybowników 7 lat przed otwarciem granic, przyczyniły się do popularyzacji regionu. Dzięki temu odbywają się Pribina Cup i FCC Gliding. W dniach 28.04-5.05 na lotnisku Górskiej Szkoły Szybowcowej Żar odbyły się już 12. zawody szybowcowe pod patronatem Euroregionu Beskidy, które w tym roku miały rangę krajowych zawodów szybowcowych w klasie klub. Rywalizację i niepowtarzalną, rodzinną atmosferę przybliża czytelnikom Przeglądu Tomasz Kawa.

A także, jak co miesiąc, porcja lotniczych aktualności z kraju i ze świata, kalendarium imprez, artykuł wstępny Nadredaktora z refleksjami o bezpieczeństwie lotów szkolnych i felieton, w którym Piotr Długiewicz chwali konkurencję.

Zapraszamy do lektury!
Redakcja PLAR
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony