Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kwietniowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży

Kwietniowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W kwietniowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy:

Turbinowa ważka - Syton AH130
Ultralekki i uwaga (!) - turbinowy śmigłowiec z Alpi Aviation czekał na nas w niemieckim Landshut. Syton jest w Niemczech pierwszym takim śmigłowcem na którym prowadzone są szkolenia do świadectwa kwalifikacji pilota śmigłowca ultralekkiego. Od roku, kiedy LBA uznała kategorię śmigłowców ultralekkich, wyszkoliło się na nim 12 uczniów, w tym dwóch z Polski. Wielkimi krokami nadchodzi więc Nowe...

HeliExpo 2016
Marcowa impreza w Stanach Zjednoczonych ściągnęła śmigłowcową rodzinę z całego świata. Był Airbus, Bell, Enstrom, Guimbal, Robinson i wielu innych. Relację z targów przygotował Redaktor Naczelny, który przeprowadził podczas HeliExpo szereg rozmów z czołowymi przedstawicielami z branży.

Porządkowanie przestrzeni
Pod koniec kwietnia zaczną obowiązywać kolejne zmiany w przestrzeni powietrznej. Łatwiej będzie latać na wschód od Dęblina. Zmieni się przestrzeń kontrolowana Łodzi, a także strefy wojskowe Łasku. Szczegóły omawia Andrzej Rutkowski.

A jednak Touch And Go
W odpowiedzi na felieton Piotra Długiewicza z PLAR 3/16 instruktor Edmund Mikołajczyk opowiada o przyczynach wprowadzania manewru touch and go do programów szkolenia i konieczności jego praktykowania. Rzeczowa polemika ekspertów. Dzięki niej na "konwojera" spojrzymy jak nigdy wcześniej.

Roll-out u Embraera
Popularne konstrukcje Embraera przechodzą metamorfozę i przekształcają się w generację E2. Jako pierwszy zaprezentowany został Embraer E190-E2. Nasz wysłannik w Brazylii, Jacek Janiga, opowiada o wrażeniach z roll-outu z zakładów w Sao Jose dos Campos i przedstawia czym druga generacja różni się od pierwszej. Zmiany robią wrażenie.

CS100 na Okęciu
Bombardier CS100, to kolejna nowość na rynku lżejszych samolotów komunikacyjnych. Jego krótki pobyt na warszawskim Okęciu nie uszedł naszej uwadze. Route-proving to ostatnia faza lotów technicznych, w trakcie których samolot wykonuje typowe trasy rejsowe. Jednym z etapów tego tournée była Warszawa.

Kalkulator E6-B - elementarz pilota cz. 2
W marcowym Przeglądzie Lotniczym Krzysztof Krawcewicz w przystępny sposób krok po kroku wyjaśnił, jak wykonywać na nim obliczenia kursu i prędkości podróżnej porównując jednocześnie trzy najpopularniejsze modele kalkulatorów firm Jeppesen, ASA i Pooley's. W tym numerze pora na obliczenia prędkość-droga-czas, przeliczanie jednostek, mnożenie i dodawanie...

Captain speaking
W cyklu felietonów Jarosława Czaplickiego, pilota Boeinga 737, w tym miesiącu kapitańska opowieść o beanach (łac. bean - nowicjusz), czyli pierwszych oficerach tuż po przeszkoleniu. Po lekturze dowiecie się jak długo pozostaje się beanem.

Trochę inna Cessna 172
Cessnę 172 wszyscy znamy doskonale, ale czy słyszeliście o T-41B Mescalero? To wojskowa wersja tej najpopularniejszej Cessny. Oczywiście Mescalero latają w rękach prywatnych właścicieli, którzy je tanio wykupili z demobilu. Oldtimer wygląda nieźle i lata nieźle a poza tym ma kilka niezwykłych jak na zwykłą Cessnę usprawnień.

Muzeum w Titusville
W cyklu o lotniczych muzeach prezentujemy Valiant Air Command Warbird Museum w Titusvile (Floryda). Podróżując po Stanach, warto skręcić z głównej drogi i poświęcić kilka godzin na zwiedzanie - zobaczcie sami.

Nadchodzące zmiany w prawie
Radca prawny Paweł Szarama omawia planowane zmiany prawne w przepisach dotyczących bezzałogowych statków powietrznych, które przedstawione zostały w marcu przez ULC.

Dziewczyny na medal
Nieustannie plasują się na pierwszych pozycjach w spadochronowej czołówce, przywożą medale ze niemal ze wszystkich imprez, na których się pojawiają. Kim są polskie spadochronowe kadrowiczki - dowiecie się z najnowszego numeru PLAR.

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o nieodwracalnych już konsekwencjach wycofania nauki wykonywania korkociągu z programu szkolenia lotniczego i felieton Piotra Długiewicza o tym, że każdy ma szansę stać się ekspertem od latania, pod jednym wszakże warunkiem...

Zapraszamy do lektury
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony