Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy lot REMOS GXiS

Pod koniec maja, w Passewalk w Niemczech odbył się pierwszy lot samolotu REMOS GXiS LSA (Light Sport Aircratf). Testy te są wstępem do rozpoczęcia procesu certyfikacji konstrukcji na rynku europejskim.

Próby obejmowały kołowanie oraz sprawdzenie zachowania się samolotu w pełnym spektrum prędkości: od maksymalnej do przeciągnięcia. Za jego sterami zasiadł pilot i inżynier REMOS AG, Christian Majunke. Lot trwał ponad godzinę.

Model GXiS został wyposażony w silnik Rotax 912 iS Sport oraz nowoczesną awionikę dostarczoną przez firmy Dynon i Garmin. Oblot samolotu rozpoczyna drogę do uzyskania certyfikatu typu w Europie, a następnym krokiem ma być uzyskanie zatwierdzenia w Stanach Zjednoczonych.

Firma REMOS buduje samoloty ultralekkie od wczesnych lat 90. ubiegłego wieku. W roku 1997 odbył się oblot pierwszego samolotu tej marki – modelu REMOS G-3, który stworzył nową klasę maszyn ultralekkich. Od tamtej pory taśmy produkcyjne zakładów w Bielsku-Białej opuszcza rocznie od 10 do 20 ultralightów.

Firma w 2008 roku pokazała nowy projekt – model GX, który miał przeprojektowany kadłub wykonany w całości z włókna węglowego. Do tej pory zbudowano ponad 400 sztuk obu typów. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony