Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

W dniu 10 grudnia 2008r. odbyło się posiedzenie PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych na posiedzeniu 10 grudnia 2008r. zakończyła badanie 26 zdarzeń lotniczych.

Ukazało się 13 Uchwał dotyczących następujących zdarzeń:

456/07 zdarzenie lotnicze samolotu E 145 - przypuszczalnie zderzenie z ptakiem przy starcie
samolotu, lotnisko Warszawa EPWA (10 października 2007r.)

281/07 zdarzenie lotnicze samolotu E170 - przypuszczalnie zderzenie z ptakiem przy starcie
samolotu, lotnisko Warszawa EPWA (08 lipca 2007r.)

272/06 zdarzenie lotnicze spadochronu Crossfire 139,skrecenie linek nośnych podczas procesu
otwarcia czaszy spadochronu głównego („twist”), co skutkowało podjeciem przez skoczka
procedury awaryjnej, Chrcynno (2 wrzesnia 2006 r.)

242/06 zdarzenie lotnicze samolotu Cessna 150, lądowanie zapobiegawcze, Zabierzów Bochenski koło
Niepołomic (14 sierpnia 2006 r.)

167/06 zdarzenie lotnicze spadochronu Cobalt 120, skrecenie linek nośnych podczas procesu
otwarcia czaszy spadochronu głównego („twist”), co skutkowało podjeciem przez skoczka
procedury awaryjnej, Chrcynno (8 lipca 2006 r.)

136/06 zdarzenie lotnicze spadochronu Spectre 170, Chrcynno (17 czerwca 2006 r.)

110/06 zdarzenie lotnicze spadochronu Mars 330, skoczek nie przeprowadził kontroli poprawnosci
zamontowania uchwytu wyczepiajacego tasmy nosne Chrcynno (27 maja 2006 r.)

46/06 zdarzenie lotnicze smigłowca Agusta A-109E Power, wskazanie braku cisnienia oleju w lewym
silniku, wymusiło zmianę trasy i lądowanie na lotnisku macierzystym Warszawa-Babice, lot na
trasie Sochaczew-Szpital Banacha (28 marca 2006 r.)

177/05 zdarzenie lotnicze spadochronu Mars 330, przyziemienie ze zwiększoną prędkoscią postępową, w skutek czego uczeń-skoczek doznał stłuczenia okolic stawu kolanowego Chrcynno (20 sierpnia 2005 r.)

274/04 zdarzenia lotniczego szybowca SZD-9bis Bocian,odpadniecie owiewki drugiej kabiny podczas startu za wyciągarką, która spowodowała uszkodzenie pokrycia lewej końcówki statecznika poziomego i uszkodzenie pokrycia lewej strony statecznika pionowego, lotnisko Szymanów [EPWS] (17 pazdziernika 2004 r.)

103/03 zdarzenie lotnicze szybowca Jantar Std, wykonanie „cyrkla” w koncowej fazie dobiegu podczas lądowania w terenie przygodnym, co doprowadziło do uszkodzenia mocowania statecznika poziomego i pęknięcia owiewki kabiny, około 1.5 km od lotniska EPRU (17 lipca 2003 r.)

25/03 zdarzenie lotnicze szybowca SZD-50-3A Puchacz, otwarcie limuzyny, co doprowadziło do
zniszczenia oszklenia i wypadniecia tablicy przyrzadów II kabiny szybowca, lotnisko Kielce-Masłów [EPKA](02 maja 2003 r.)

17/03 zdarzenie lotnicze samolotu Cessna 150, wypadniecie samolotu z lewej strony pasa na część trawiastą podczas dobiegu po wykonaniu polecenia przerwania startu lotnisko EPBC (16 kwietnia 2003r.)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony