Raport Końcowy PKBWL dotyczący wodowania na Wiśle samolotu Cessna 150M SP-KCP (400/07).
W dniu 15 września 2007 r. uczeń pilot, lat 34, wracał z lotu szkolnego na samolocie Cessna 150 M o znakach rozpoznawczych SP-KCP. Na wysokości około 400 m zgłosił punkt nawigacyjny „ZULU" (punkt meldowania przed wejściem w krąg) lotniska Warszawa-Babice (EPBC) i poprosił o warunki lądowania, które otrzymał od Informatora Służby Informacji Powietrznej (AFIS) lotniska Warszawa-Babice.
Po około półtorej minuty uczeń-pilot zgłosił problemy z silnikiem, a chwilę później wodowanie w nurcie rzeki Wisły oraz gotowość do opuszczenia samolotu. Wskutek wysokiego stanu wody rzeki Wisła spowodowanego przechodzeniem fali powodziowej w rejonie Warszawy pilot uczeń po opuszczeniu samolotu nie dopłynął do brzegu i utonął. Samolot po zatonięciu osiadł na dnie koryta rzeki. Opublikowany został Raport 400/07 i Album z wypadku.
Po około półtorej minuty uczeń-pilot zgłosił problemy z silnikiem, a chwilę później wodowanie w nurcie rzeki Wisły oraz gotowość do opuszczenia samolotu. Wskutek wysokiego stanu wody rzeki Wisła spowodowanego przechodzeniem fali powodziowej w rejonie Warszawy pilot uczeń po opuszczeniu samolotu nie dopłynął do brzegu i utonął. Samolot po zatonięciu osiadł na dnie koryta rzeki. Opublikowany został Raport 400/07 i Album z wypadku.
Źródło artykułu
Komentarze