Przejdź do treści
Źródło artykułu

Raport Końcowy nr 640/08 PKBWL

Ukazał się Raport Końcowy nr 640/08 Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczący badania wypadku samolotu ultralekkiego C 42 B „Ikarus”, który zdarzył się 2 września 2008 r., godz. 9.45 LMT, około 5 km na północny –wschód od miejscowości Bagno.

W dniu 2 września 2008 r. pilot obywatel Niemieckiej Republiki Federalnej, posiadający niemiecką „Sport Pilot Licence” po uzyskaniu informacji meteorologicznych na podstawie: SWC 02.09.2008 06 UTC, METAR EPPO 020630Z, TAF EPPO 020500Z, METAR EPZG 020630Z, TAF EPZG 020500 podjął decyzję o wykonaniu przelotu na lotnisko w Toruniu (EPTO).

Start samolotu z lotniska Olsztyn – Dajtki (EPOD)nastąpił o godzinie 09.03 LMT z zamiarem wykonania lotu na lotnisko w Toruniu (EPTO). Na pokładzie samolotu był pasażer, również obywatel Niemieckiej Republiki Federalnej posiadający takie same uprawnienia lotnicze co pilot.

Po około 40 minutach lotu z powodu pogorszenia się pogody (gwałtowny spadek widoczności) oraz według oceny pilota braku możliwości powrotu na lotnisko startu, pilot podjął decyzję o lądowaniu w terenie przygodnym. Po sprawdzeniu z powietrza wybranego pola lądowania, pilot uznał je za wystarczająco bezpieczne i podjął decyzję o lądowaniu. Po przyziemieniu, nawierzchnia pola okazała się bardzo miękka, w wyniku czego podwozie samolotu ugrzęzło w glebie i samolot został poważnie uszkodzony (podwozie główne i przednie oraz łopaty śmigła). Nikt nie odniósł obrażeń ciała.

Komisja uznała, że przyczyną wypadku była niewłaściwa analiza warunków meteorologicznych panujących w rejonie wykonywanego przelotu oraz nie podjęcie w odpowiednim czasie decyzji o powrocie na lotnisko startu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony