Porozumienie PKBWL i ULC dot. współpracy i koordynacji działań związanych z wypadkiem lotniczym
7 sierpnia 2014 r. Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych i Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podpisali Porozumienie dotyczące współpracy i koordynacji działań związanych z wypadkiem lotniczym.
Zawarcie Porozumienia jest realizacją art. 12 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 996/2010 w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylającego dyrektywę 94/56/WE. Treść Porozumienia została sformułowana i uzgodniona z poszanowaniem niezależności Stron i obejmuje w szczególności zagadnienia dotyczące:
- dostępu do miejsca wypadku,
- zabezpieczania i dostępu do materiałów dowodowych,
- wymiany informacji,
- ochrony informacji zebranych podczas badania przed ich niewłaściwym wykorzystaniem,
- monitorowania wydanych zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Strony Porozumienia wyraziły nadzieję, że uzgodnienia zawarte w podpisanym dokumencie przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.
Porozumienie pomiędzy Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych i Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze