Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1739/18 (I, 22.06.2018 r., EPRZ). Dotyczy: Błędu w technice pilotażu samolotu Tecnam P2008 polegającego na nieprawidłowej reakcji ucznia na  silny podmuch wiatru w końcowej fazie wytrzymania tuż przed przyziemieniem. Instruktor nadzorujący lot wydał przez radio komendę: „na drugi krąg, na drugi krąg”, lecz uczeńzareagował z opóźnieniem. Ponieważ za mało zwiększył moc silnika, doszło do przeciągnięcia samolotu, uderzeniao pas startowykońcówkąlewego skrzydła,a po chwiliprzednim podwoziem. Informacja o zdarzeniu 1739/18

• 2310/17 (W, 30.08.2017 r., EPBC). Dotyczy: Spóźnionej decyzji o wyborze wariantu lądowania szybowca SZD-50-3 Puchacz. Rozpoczęcia zakrętu w  lewo przy prędkości zbliżonej do prędkości przeciągnięcia. Braku reakcji ucznia-pilota na przeciągnięcie szybowca w lewym zakręcie, skutkujące wejściem w korkociąg. Raport końcowy 2310/17

• 2416/18 (W, 05.08.2018 r., EPBA). Dotyczy: Błędu pilota szybowca SZD-9 bis 1E Bocian polegającego na spóźnionej reakcji na utratę ciągu wyciągarki. Podczas startu za wyciągarką po przerwanym ciągu pilot doprowadził do utraty prędkości, co spowodowało przeciągnięcie szybowca, a brak natychmiastowej reakcji przyczynił się  do wejścia szybowcawniezamierzony korkociąg. Raport końcowy 2416/18

• 3028/18 (W, 08.09.2018 r., Wilkowice k/Bielska-Białej). Dotyczy: Zahaczenia przez pilota Wiatrakowica „Ultralekkiego” ZEN-1 RST w trakcie podejściado lądowania wirnikiem o drzewa i upadku na rosnące na skraju polany krzewy. W wyniku zderzenia z drzewami wirnik nośny oddzielił się od konstrukcji wiatrakowca. Informacja o zdarzeniu 3028/18

• 3550/18 (I, 13.10.2018 r., Podole-Górowa gm. Gródek nad Dunajcem). Dotyczy: Przerwania pracy silnika w czasie lotu samolotu Cessna C-152. Lądowania awaryjnego w terenie przygodnym. Wytopienia panewki i przegrzania stopy korbowodu 3 cylindra, które doprowadziło do rozerwania stopy korbowodu i uszkodzenia silnika. Informacja o zdarzeniu 3550/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony