Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 436/19 (I, 15.02.2019 r., EPWA). Dotyczy: Najechania samolotu Boeing 777-258 na ciągnik holowniczy - uszkodzenia samolotu, ciągnika i nawierzchni płyty lotniska. Raport wstępny 436/19, Raport wstępny 436/19 EN

• 1134/18 (I, 13.05.2018 r., EPEL). Dotyczy: Nieprawidłowego planowania podejścia do lądowania szybowcem SZD-48-3 Jantar Standard3. Lądowania poza pasem startowym, w wysokiej trawie, przy otwartych hamulcach aerodynamicznych. Informacja o zdarzeniu 1134/18

• 1545/17 (I, 09.07.2017 r., EPOM). Dotyczy: Niewłaściwego mocowania linki zabezpieczającej wózek motoparalotni. Zerwania się linki trzymającej wózek motoparalotni, w wyniku czego ruszył on do przodu, a pracujące śmigło zraniło  pilota. Informacja o zdarzeniu 1545/17

• 2013/18 (I, 11.07.2018 r., EPWA). Dotyczy: Usterki czujnika zbliżeniowego SI5 w samolocie Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2013/18

• 2314/17 (I, 28.08.2017 r., CTR WAW). Dotyczy: Uszkodzenia sprężyny układu blokowania podwozia na zamku, która uniemożliwiła poprawne schowanie i zablokowanie prawego podwozia głównego w pozycji schowanej oraz zamknięcie drzwi podwozia w samolocie Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2314/17

• 3003/18 (I, 26.09.2018 r., LIPZ). Dotyczy: Błędnego NAV SETTING (błędne ustawienia danych nawigacyjnych w FMS) w trakcie podejścia do lądowania samolotu Embraer 190 w wyniku niedokładnie wykonanego approach briefing (omówienia sposobu wykonania podejścia do lądowania). Informacja o zdarzeniu 3003/18

• 3142/18 (I, 13.09.2018 r., EPOD). Dotyczy: Zbyt gwałtownego sterowania szybowcem SZD-51-1 Junior podczas lądowania, w wyniku czego doszło do zafalowania, a następnie do twardego przyziemienia. Informacja o zdarzeniu 3142/18

• 3361/18 (I, 29.09.2018 r., EPWS). Dotyczy: Błędu ucznia-pilota polegającego na braku decyzji wyczepienia szybowca SZD-51-1 Junior po utracie  kierunku podczas startu. Informacja o zdarzeniu 3361/18

• 3595/18 (I, 17.10.2018 r., 2 km na północ od m. Załuski). Dotyczy: Wystąpienia drgań i wibracji samolotu Sonex LL po starcie. Lądowania zapobiegawczego w terenie przygodnym. Informacja o zdarzeniu 3595/18

• 4296/18 (I, 13.12.2018 r., EPWA). Dotyczy: Wykonania montażu śmigła na wale silnika niezgodnie z instrukcją obsługi samolotu ATR 72-202. Informacja o zdarzeniu 4296/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

Źródło: PKBWL
comments powered by Disqus