Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1060/19 (I, 08.04.2019 r., EPMX). Dotyczy: Uszkodzenia jedna z łopat śmigła samolotu Cessna 182 P spowodowanego kontaktem śmigła z podłożem, prawdopodobnie w trakcie dobiegu lub podczas kołowania po nierównej trawiastej nawierzchni lądowiska. Uchwała 1060/19

• 1290/18 (I, 02.05.2018 r., Nawojowa). Dotyczy: Zaczepienia skrzydłem szybowca SZD-48-2 Jantar STD2 o ziemię podczas lądowania w terenie przygodnym. Okolicznością sprzyjająca było lądowanie z tylnym wiatrem oraz nierówność terenu niemożliwa do zauważenia z powietrza. Informacja o zdarzeniu 1290/18

• 2114/19 (PI, 09.06.2019 r., EPBY). Dotyczy: Naruszenia przez pilota samolotu PZL Mielec M18 „Dromader” przepisów Prawa Lotniczego w zakresie  niestosowania się do zezwolenia ATC w strefie kontrolowanej lotniska Bydgoszcz (EPBY). Uchwała 2114/19

• 2292/19 (PI, 20.06.2019 r., EPWC). Dotyczy: Przyziemienia samolotu Pipistrel Virus SW-100 na trzy punkty spowodowane płaskim profilem podejścia do lądowania. Raport końcowy 2292/19

• 2472/19 (I, 28.06.2019 r., Świętochłowice). Dotyczy: Niewłaściwej obsługi samolotu  AT-3R100 polegającej na niezabezpieczeniu popychacza dźwigni sterowania silnikiem, co spowodowało samoistne rozkręcenie się końcówki lewego popychacza i jego zablokowanie. Uchwała 2472/19

• 3071/19 (W, 23.07.2019 r., EPPT). Dotyczy: Spóźnionej reakcji instruktora-pilota szybowca SZD 50-3 Puchacz na utratę ciągu wyciągarki. Szybowiec bez prędkości przeszedł dolotu nurkowego. Tuż nad ziemią, po ściągnięciu przez instruktora drążka sterowego na siebie, szybowiec w autorotacji w lewo najpierw skrzydłem, a następnie podwoziem zderzył się z ziemią. Raport końcowy 3071/19

• 3514/19 (I, 11.08.2019 r., GSS AP "Żar” EPZR). Dotyczy: Stwierdzenia przez pilota samolotu ROBIN DR 400RP podczas lotu spadku ciśnienia oleju oraz nierównomiernej pracy silnika spowodowanej pęknięciem przewodu instalacji olejowej. Informacja o zdarzeniu 3514/19

• 5513/19 (I, 05.12.2019 r., EPKM). Dotyczy: Zbyt późnej reakcji instruktora-pilota na błąd pilotażowy popełniony przez ucznia-pilota podczas lądowania samolotu Cessna 172 S. Uchwała 5513/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony