Przejdź do treści
Źródło artykułu

IV majowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 48/16 (I, 09.01.2016 r., EPRU). Dotyczy: Stwierdzenia pęknięcia lakieru na dolnych powierzchniach skrzydeł w okolicy skrzynek hamulcowych szybowca SZD-50-3 Puchacz. Informacja o zdarzeniu 48/16

• 207/16 (I, 06.02.2016 r., EPWA). Dotyczy: Zwarcia we wtyku przyłączeniowym zewnętrznego źródła zasilania w samolocie Airbus 320 w trakcie obsługi technicznej. Informacja o zdarzeniu 207/16

• 237/15 (I, 09.02.2015 r., EPWW). Dotyczy: Aktywacji ostrzeżenia TCAS RA w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 237/15

• 542/16 (I, 01.04.2016 r., CTR EPBY). Dotyczy: Nieuprawnionego wlotu śmigłowca Boeing H47 w kontrolowaną przestrzeń powietrzną CTR EPBY. Informacja o zdarzeniu 542/16

• 669/16 (W, 17.04.2016 r., Czchów pow. Brzesko). Dotyczy: Zderzenia samolotu Extra 300L z linią energetyczną NN 240V. Raport wstępny 669/16

• 747/15 (I, 15.05.2015 r., EPWW / CTR EPRZ). Dotyczy: Utraty łączności radiowej przez samolot Socata TB-9. Informacja o zdarzeniu 747/15

• 799/16 (I, 01.05.2016 r., FIR EDDG, EDDS). Dotyczy: Stwierdzenia braku sygnalizacji położenia podwozia w samolocie Piper PA-28R-201 po przestawieniu dźwigni położenia podwozia w pozycję WYPUSZCZONE. Informacja o zdarzeniu 799/16

• 887/16 (I, 10.05.2016 r., Słupnice k. Limanowej). Dotyczy: Zbyt wysokiego wytrzymania szybowca SZD 36 A Cobra 15 w trakcie lądowania, w konsekwencji przyziemienia z przepadnięciem. Informacja o zdarzeniu 887/16

• 912/16 (I, 13.05.2016 r., SOT Warszawa-Babice). Dotyczy: Stwierdzenia podczas obsługi warsztatowej śmigłowca EC 135 P2+ śladów korozji na zestawach metalowych pasków giętno-skrętnych. Informacja o zdarzeniu 912/16

• 1210/15 (W, 02.07.2015 r., Lądowisko Konstancin). Dotyczy: Nie odkręcenia zaworu głównego instalacji pneumatycznej przed ponownym uruchomieniem silnika samolotu TS-8 Bies. Raport końcowy 1210/15

• 1341/13 (I, 15.08.2013 r., EPRZ). Dotyczy: Złamania giętno-skrętnego goleni przedniego podwozia samolotu ultralekkiego TL-3000 Sirius poniżej dolnego okucia jego mocowania w kadłubie podczas ostatniej  fazy  dobiegu,  przy  minimalnej prędkości  postępowej. Informacja o zdarzeniu 1341/13

• 1840/15 (PI, 02.07.2015 r., EPKA). Dotyczy: Wysunięcia się za uczniem-skoczkiem liny desantowej, która nie była zaczepiona w samolocie. Opór wysuwającej się z samolotu liny zainicjował otwarcie spadochronu główneg Falcon 300. Informacja o zdarzeniu 1840/15

• 1880/14 (W, 17.10.2014 r., Krasocin Lipie). Dotyczy: Podejścia do lądowania na zbyt dużej prędkości, przyziemienia w połowie długości drogi startowej w warunkach tylnego wiatru i mokrej (śliskiej) nawierzchni co  spowodowało niewyhamowanie i wypadnięcie samolotu PA-46-350P MIRAGE poza ogrodzenie lądowiska. Raport końcowy 1880/14, Album ilustracji 1880/14

• 2564/15 (I, 12.12.2015 r., FIR EPWW). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Informacja o zdarzeniu 2564/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony