Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

III majowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 237/15 (I, 09.02.2015 r., EPWW). Dotyczy: Aktywowania się ostrzeżenia TCAS RA w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 237/15

• 542/16 (I, 01.04.2016 r., CTR EPBY). Dotyczy: Nieuprawnionego wlotu śmigłowca Boeing H47 w kontrolowaną przestrzeń powietrzną CTR EPBY. Informacja o zdarzeniu 542/16

• 578/16 (I, 04.04.2016 r., EPKM). Dotyczy: Wkołowania samolotu M-18B Dromader na podmokły grunt na części trawiastej lotniska. Informacja o zdarzeniu 578/16, Album zdjęć 578/16

• 580/16 (W, 07.04.2016 r., Burkatów). Dotyczy: Zderzenia w samoobrocie śmigłowca Mc Donnell Douglas MD 500E z ziemią. Raport wstępny 580/16

• 645/16 (I, 15.04.2016 r., W trasie). Dotyczy: Zakłóceń w funkcjonowaniu instalacji elektrycznej w samolocie Cessna 172. Informacja o zdarzeniu 645/16

• 652/16 (I, 16.04.2016 r., EPKR). Dotyczy: Trudności z wyciągnięciem miękkiego pilocika z kieszonki i nie zastosowania procedury awaryjnej przewidzianej dla sytuacji „twardy uchwyt” podczas otwierania czaszy głównej spadochronu Solo 270. Informacja o zdarzeniu 652/16

• 653/16 (I, 16.04.2016 r., EPBK). Dotyczy: Niewłaściwej wzrokowej oceny wysokości poprzez obserwację ziemi w czasie swobodnego spadania. Informacja o zdarzeniu 653/16

• 654/16 (I, 16.04.2016 r., EPKM). Dotyczy: Niewłaściwego podziału uwagi ucznia-pilota w chwili rozpoczęcia kołowania samolotu Cessna 150. Informacja o zdarzeniu 654/16

• 655/16 (W, 16.04.2016 r., Turbia). Dotyczy: Zderzenia się szybowca SZD-9Bis Bocian 1D z ziemią pod kątem około 60° na dużej prędkości w odległości 95 m od wyciągarki. Raport wstępny 655/16

• 657/16 (I, 16.04.2016 r., EPNC). Dotyczy: Trudności z otwarciem czaszy głównej spadochronu Crossfire2 99. Informacja o zdarzeniu 657/16

• 661/16 (I, 16.04.2016 r., CTR EPLL). Dotyczy: Braku monitorowania łączności radiowej w CTR EPLL (nadmierne wyciszenie radia) i niedostateczna obserwacja lotniska, spowodowane skoncentrowaniem uwagi pilota szybowca SZD-41A Jantar Std. na locie termicznym. Informacja o zdarzeniu 661/16

• 727/16 (W, 20.04.2016 r., Witów k. Zakopanego). Dotyczy: Zderzenia się z drewnianym ogrodzeniem szybowca DG-800S po przyziemieniu w końcowej fazie dobiegu. Raport końcowy 727/16

• 731/16 (I, 25.04.2016 r., TMA EPWA). Dotyczy: Pojawienia się na EICAS komunikatu SLAT FAIL po starcie samolotu Embraer ERJ-190-200 z lotniska w Paryżu. Informacja o zdarzeniu 731/16

• 737/16 (I, 26.04.2016 r., EPMO). Dotyczy: Utracenia kierunku na dobiegu samolotu Cessna 152 i zahaczenia prawym skrzydłem i śmigłem o powierzchnię drogi startowej, co spowodowało wypadniecie z pasa na część trawiastą lotniska. Informacja o zdarzeniu 737/16

• 789/16 (I, 29.04.2016 r., EPWA). Dotyczy: Stwierdzenia, podczas przeglądu po locie, uszkodzenia pokrycia prawych drzwi awaryjnych w ich lewym dolnym narożu przed płaszczyzną obrotu śmigła w samolocie SAAB SF-340A. Informacja o zdarzeniu 789/16

• 855/16 (I, 07.05.2016 r., TRA59 EPBK). Dotyczy: Uszkodzenia alternatora w samolocie Cessna T207A. Informacja o zdarzeniu 855/16

• 861/16 (W, 08.05.2016 r., Turbia). Dotyczy: Twardego przyziemienia szybowca SZD-50-3 Puchacz na dużej prędkości. Odbicia się szybowca od ziemi. Wykonanie cyrkla przez ucznia-pilota po ponownym przyziemieniu w trakcie dobiegu. Raport wstępny 861/16

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony