Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

II październikowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1960/15 (I, 24.09.2015 r., EPMO). Dotyczy: Nagłego i niekontrolowanego spadku obrotów silnika wiatrakowca Xenon 2RST na etapie wznoszenia po starcie. Informcja o zdarzeniu 1960/15

• 2007/15 (W, 17.09.2015 r., Szczepankowo k/Łomży). Dotyczy: Spadku mocy silnika do poziomu uniemożliwiającego kontynuowanie lotu poziomego samolotu Cessna 152. Lądowania awaryjnego w terenie przygodnym. Raport końcowy 2007/15

• 2020/16 (W, 07.08.2016 r., EPML). Dotyczy: Zderzyenia się szybowca SZD-42-2 Jantar 2B z przeszkodą pionową w postaci znaku informującego o miejscu zatrzymania się samolotu przed wjazdem na główną drogę startową. Informcja o zdarzeniu 2020/16

• 2085/16 (I, 12.08.2016 r., CTR EPLB). Dotyczy: Braku ciągłej łączności załogi samolotu PZL-110 z kontrolerem TWR. Informcja o zdarzeniu 2085/16

• 2220/16 (I, 24.08.2016 r., EPWA). Dotyczy: Pojawienia się dymu z lewej strony kabiny załogi podczas kołowania samolotu L-410 Turbolet. Informcja o zdarzeniu 2220/16

• 2337/16 (I, 01.09.2016 r., Przywory k/Opola). Dotyczy: Lekkich obrażeń ciała pasażerki, które mogły nastąpić podczas przyziemienia balonu Linstrand LBL 105A. Informcja o zdarzeniu 2337/16

• 2500/16 (I, 18.09.2016 r., EPWA). Dotyczy: Uszkodzenia statecznika pionowego samolotu Saab 340 w wyniku uderzenia lewym skrzydłem samolotu A320 podczas kołowania do startu. Informcja o zdarzeniu 2500/16

• 2514/16 (I, 18.09.2016 r., EPSC). Dotyczy: Niesprawności zespołu przełączników Switch Unit 20VE w śmigłowcu EC 135 P2+. Informcja o zdarzeniu 2514/16

• 2541/16 (I, 23.09.2016 r., EPWA – baza techniczna LOTAMS). Dotyczy: Stwierdzenia poważnego pęknięcia żebra klapy wewnętrznej środkowej lewej P/N  65C26310-25 S/N 2054 podczas przeglądu samolotu Boeing 737-400. Informcja o zdarzeniu 2541/16

• 2558/16 (I, 23.09.2016 r., EPWA). Dotyczy: Zderzenia z ptakiem lądującego samolotu Boeing 757-200. Informcja o zdarzeniu 2558/16

• 2566/16 (I, 24.08.2016 r., EPPO). Dotyczy: Niesprawności pompy paliwowej przedniego głównego zbiornika paliwa nr 2 w samolocie Boeing 737-400. Informcja o zdarzeniu 2566/16

• 2644/16 (I, 05.10.2016 r., EPGD). Dotyczy: Twardego przyziemienia połączonego z kontaktem (przytarciem) tylnej płozy kadłuba z nawierzchnią pasa podczas lądowania samolotu Bombardier DHC-8-400. Informcja o zdarzeniu 2644/16

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony