Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I kwietniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 379/18 (W, 26.02.2018 r., EPBC). Dotyczy: Wystąpienia drgań oraz spadku mocy silnika podczas startu samolotu PS28 Cruiser w fazie wznoszenia. Informacja o zdarzeniu 379/18

• 409/08 (W, 02.07.2008 r., Łososina Dolna). Dotyczy: Przerwania pracy silnika, a następnie wyłączenia się silnika podczas wznoszenia samolotu Zlin Z526M. Informacja o zdarzeniu 409/08

• 450/18 (I, 08.03.2018 r., Luxemburg). Dotyczy: Uszkodzenia (zwarcia w konektorze P17) w bloku układu paliwowego FMU w samolocie Embraer 170-100. Informacja o zdarzeniu 450/18

• 659/09 (W, 14.08.2009 r., Świdnik). Dotyczy: Wyłączenia się silnika na wysokości około 50m po starcie samolotu PZL-104 Wilga. Informacja o zdarzeniu 659/09

• 813/17 (I, 05.05.2017 r., LJLJ). Dotyczy: Wykrycia podczas wykonywania przeglądu PDC śladów wycieku płynu hydraulicznego z gondoli silnika Nr 2 samolotu Bombardier DHC-8-402. Informacja o zdarzeniu 813/17

• 850/17 (I, 09.05.2017 r., MATZ EPDE). Dotyczy: Nadmiernego nagaru na prowadnicach i trzonkach zaworów wylotowych silnika w samolocie Diamond DA20-C1. Informacja o zdarzeniu 850/17

• 987/13 (W, 07.07.2013 r., Rozborz k.Pruchnika). Dotyczy: Gwałtownego spadku mocy silnika w samolocie Cessna 152 wskutek braku sprężu w cylindrze nr1, obniżonego sprężu w cylindrze nr4 oraz zbyt dużego kąta wyprzedzenia zapłonu na obu iskrownikach. Informacja o zdarzeniu 987/13

• 995/13 (W, 06.07.2013 r., Kamionka). Dotyczy: Braku pewnej i jednoznacznej decyzji dotyczącej lądowania szybowca SZD-30 Pirat, próby krążenia na małej wysokości. Informacja o zdarzeniu 995/13

• 1159/17 (I, 11.06.2017 r., EPKA). Dotyczy: Zużycia elementu łączącego cięgło z przepustnicą gaźnika w samolocie PZL-104 Wilga. Informacja o zdarzeniu 1159/17

• 1271/17 (I, 19.06.2017 r., EDLN). Dotyczy: Stwierdzenia spadku osiągów lewego silnika oraz znacznej różnicy temperatur gazów za turbiną sprężarki lewego i prawego silnika w samolocie P180 Avanti I. Informacja o zdarzeniu 1271/17

• 1359/17 (I, 24.06.2017 r., EPSO). Dotyczy: Niezachowania procedur bezpieczeństwa, zderzenia dwóch samolotów Cessna 152 lewymi skrzydłami. Informacja o zdarzeniu 1359/17

• 1370/11 (W, 25.10.2011 r., Łódź). Dotyczy: Zgaśnięcia silnika samolotu Cessna 150L spowodowanego brakiem paliwa w wyniku nieprawidłowej kalkulacji przez pilota czasu lotu i zużycia paliwa w warunkach lotu pod wiatr, znacznie przekraczającego obliczenia w nawigacyjnym planie lotów. Informacja o zdarzeniu 1370/11

• 1406/15 (W, 18.07.2015 r., Rusiborek k. Środy Wielkopolskiej). Dotyczy: Zachaczenia przez pilota motoparalotni o przewody linii energetycznej i upadku na ziemię. Informacja o zdarzeniu 1406/15

• 1944/17 (I, 30.07.2017 r., EPLL). Dotyczy: Błędów w technice pilotowania szybowca SZD-51-1 Junior podczas lądowania z tylno-bocznym wiatrem. Informacja o zdarzeniu 1944/17

• 2509/17 (I, 06.09.2017 r., FIR EDMM). Dotyczy: Nieprawidłowego działania klap samolotu Embraer ERJ-175 spowodowanego brakiem smarowania elementów wykonawczych układu wypuszczania klap lewego skrzydła. Informacja o zdarzeniu 2509/17

• 2723/17 (I, 05.10.2017 r., EPKT). Dotyczy: Usterki czujnika zamknięcia drzwi cargo oraz błędnego wskazania dotyczącego niesprawności mechanizmu lotki w samolocie Airbus A321-200. Informacja o zdarzeniu 2723/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony