Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I czerwcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 32/12 (I, 13.01.2012 r., CTR EPWR). Dotyczy: Niemożności po starcie utrzymania samolotu Mooney M-20TN w położeniu poziomym, trudności z wyprowadzeniem samolotu na prostą do lądowania. Informacja o zdarzeniu 32/12

• 70/12 (, 25.01.2012 r., FIR EPWA). Dotyczy: Po starcie samolotu Learjet 60XR pozostania wypuszczonego podwozia pomimo przestawienia dźwigni sterowania w pozycję UP. Informacja o zdarzeniu 70/12

• 179/15 (I, 11.02.2015 r., FIR EPWW). Utracenia przytomności przez stewardesę podczas wznoszenia samolotu Embraer E175 po starcie z WAW około FL100. Informacja o zdarzeniu 179/15

• 210/14 (I, 17.02.2014 r., EPWA). Dotyczy: Usterki czujnika systemu sygnalizacji temperatury w prawej linii klimatyzacji samolotu Boeing 737-800. Przegrzania i wyłączenia lewej linii klimatyzacji na skutek usterki zaworu „AIR MIX VALVE”. Informacja o zdarzeniu 210/14

• 212/14 (I, 18.02.2014 r., EPWA). Dotyczy: Usterki technicznej agregatu grzewczego w samolocie Embraer 170, która nie została wychwycona w trakcie rutynowej kontroli obsługi codziennej. Informacja o zdarzeniu 212/14

• 654/13 (I, 19.05.2013 r., EPLR). Dotyczy: Dopuszczenia do spadku prędkości podczas podejścia do lądowania szybowca SZD-30 Pirat i zbyt wysokiego wyrównania. Informacja o zdarzeniu 654/13

• 680/13, 693/13 (I, 22,28.05.2013 r., EPWA). Dotyczy: Rozłączenia zestawu ciągnik–dyszel–samolot podczas wypychania samolotów Embraer 170 ze stanowisk postojowych. Informacja o zdarzeniu 680/13, Informacja o zdarzeniu 693/13

• 686/15 (PI, 03.05.2015 r., EPBC). Dotyczy: Wykonywanie lotu szybowcem SZD-9bis Bocian 1E niezgodnie z zasadami budowy kręgu nadlotniskowego po starcie za wyciągarką. Nie nawiązania kontaktu z termiką po wyczepieniu. Wykonania zakrętu o 180º na krytycznie małej wysokości, co doprowadziło do zaczepienia skrzydłem szybowca o ziemię. Informacja o zdarzeniu 686/15

• 792/16 (I, 29.04.2016 r., EPKP). Dotyczy: Skręcenia się linek nośnych podczas napełniania czaszy głównej spadochronu tandem Plexus 358. Informacja o zdarzeniu 792/16

• 806/16 (I, 02.05.2016 r., EPNC). Dotyczy: Mocnego skręcenia linek wraz z pogłębiającymi się obrotami po napełnieniu się czaszy głównej spadochronu Conquest 170. Informacja o zdarzeniu 806/16

• 808/16 (I, 02.05.2016 r., EPNC). Dotyczy: Przerzucenia linek przez skrajne komory czaszy głównej spadochronu Navigator 220 w trakcie otwarcia. Informacja o zdarzeniu 808/16

• 815/16 (I, 03.05.2016 r., EPNC). Dotyczy: Przerzucenia linek przez skrajne komory czaszy głównej spadochronu Navigator 240 (tzw. kalafior) w trakcie otwarcia. Informacja o zdarzeniu 815/16

• 900/15 (W, 03.06.2015 r., EPBA). Dotyczy: Nieopanowania sterowania wiatrakowcem Calidus w końcowej fazie lądowania. Twardego przyziemienia wiatrakowca na trawiastej drodze startowej. Informacja o zdarzeniu 900/15

• 957/15 (I, 10.06.2015 r., TMA EPKK). Dotyczy: Błędu czujnika zamknięcia drzwi w samolocie Airbus A320. Informacja o zdarzeniu 957/15

• 967/15 (I, 08.06.2015 r., Wilanów). Dotyczy: Błędu techniki pilotażu paralotni HADRON XX 20 w zakresie niezastosowania się do wytycznych Producenta dotyczących ograniczeń w używaniu systemu AFS. Informacja o zdarzeniu 967/15

• 1112/12 (I, 01.09.2012 r., FIR EPWA). Dotyczy: Wycieku płynu hydraulicznego z prawego luku podwozia samolotu Airbus A320. Informacja o zdarzeniu 1112/12

• 1123/12 (I, 02.09.2012 r., FIR EPWA). Dotyczy: Pojawienia się komunikatu ECAM „HYD G RSVR OVERHEAT” po starcie samolotu Airbus A320, podczas wznoszenia. Informacja o zdarzeniu 1123/12

• 1414/13 (I, 03.09.2013 r., TSA38E (10 NM S od EPMM)). Dotyczy: Niewłaściwie prowadzonej nawigacji szczegółowej w oparciu o mapę podczas lotu samolotem Diamond DA20. Informacja o zdarzeniu 1414/13

• 1463/15 (I, 23.07.2015 r., Podejście do EPKT). Dotyczy: Pojawienia się sygnalizacji "FLAP FAIL" przy wypuszczaniu klap do pozycji 3 podczas podejścia w KTW samolotu Embraer E170. Informacja o zdarzeniu 1463/15

• 1517/15 (I, 28.07.2015 r., EPKK). Dotyczy: Stwierdzenia przez kontrolera TWR braku świateł krawędzi dróg kołowania TWY B4, B5, C oraz G. Informacja o zdarzeniu 1517/15

• 1750/13 (I, 04.11.2013 r., EPWA). Dotyczy: Niesprawności czujnika krętu klapy (SKEW SENSOR) w samolocie Embraer E170. Informacja o zdarzeniu 1750/13

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony