Przejdź do treści
Pipistrel: Panthera
Źródło artykułu

Pipistrel Panthera przeszedł próby korkociągowe (film)

Samolot Panthera firmy Pipistrel pomyślnie przeszedł wszystkie próby korkociągowe wymagane w ramach uzyskania certyfikatu Part-23. Jak poinformował producent, zespół projektowy spółki wykonał wspaniałą pracę, a Panthera zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami we wszystkich ustawieniach konfiguracyjnych.

Próby obejmowały korkociągi z maksymalnie przednim i tylnym środkiem ciężkości, wszystkimi położeniami klap, wysuniętym i schowanym podwoziem, pracą silnika na pełnej mocy i idle oraz z pełnymi lub asymetrycznie napełnionymi zbiornikami paliwa.

Prezes Pipisterel, Ivo Boscarol powiedział: "Badania wykazały, że nie musimy w żaden sposób modyfikować płatowca ani nie są wymagane żadne adaptacje zaprojektowanego produkcyjnego oprzyrządowania. Fakt, że żadne systemy pokładowe nie wymagają zmian jest bardzo istotny dla tego fantastycznego projektu. Zadziwiające jest, ale nawet po pełnych dziesięciu kolejnych korkociągach samolot Panthera potrzebuje jednego ruchu drążkiem w przeciwną stronę, żeby odzyskać nad nim pełną kontrolę".

Panthera oferowany jest w 4 wariantach:

z silnikiem IO-390 (wersja Experimental)
z silnikiem IO-540 (wersja Experimental oraz certyfikowana CS-23)
z silnikiem elektrycznym
z silnikiem hybrydowym

Pipistrel planuje do końca 2014 roku dostarczyć pierwsze kilka egzemplarzy Panthery swoim klientom. Do tej pory spółka zebrała zostało ponad 80 zamówień z całego świata, które mają być realizowane prawie do końca 2016 r. W przypadku obecnie składanych zamówień, termin realizacji ustalany jest na sierpień 2016 (wersje Experimental) i koniec 2017 (wersja certyfikowana).
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony