Przejdź do treści
Okładka październikowego PCM
Źródło artykułu

Październikowy Pilot Club Magazine dostępny w salonach prasowych

Na jesienne chłody przygotowaliśmy między innymi:

BRUKSELA NA WIDELCU – GRIMBERGEN LINN
Myślicie, że absurdy polskich lotnisk general aviation są jedyne w swoim rodzaju i pod tym względem przodujemy w Europie? Nic z tych rzeczy. Michał J. Zazula prosto z Brukseli przywozi przykład, że w sercu Unii istnieją lotniska z pasami betonowo-trawiasto-betonowymi, z których korzystanie jest trudniejsze niż kołowanie po O`Hare International. I to wszystko niemal pod oknami EASA.

AEROPRAKT A-22L – LEKKI SPOSÓB LATANIA
Pod koniec września w Krakowie mieliśmy do dyspozycji pachnącego nowością, stukonnego ULM-a z Rotaxem pod maską. Aeroprakt A-22L w czerwonym malowaniu pozował nam między innymi nad Niepołomicami, skąd zdjęcia air-to-air przywozi Wam Krzysztof Niewiadomski, uzupełniając nimi szczegółowy raport pilota Radka Stępnia. Okazuje się, że ukraińska konstrukcja, choć na pierwszy rzut oka banalna i prosta, kryje w sobie m.in. niemal śmigłowcową widoczność z kokpitu oraz... coś dla miłośników pełni bezpieczeństwa – spadochronowy system ratunkowy.

AGUSTA AW129 – KORPORACYJNY GIGANT
Markę dużej firmy lub korporacji zawsze podnosi „latający” środek transportu dla najważniejszych przedstawicieli. Prym wiodą tutaj smukłe biz-jety, ale mocną pozycję nadal utrzymują biznesowe śmigłowce. Prezentujemy Wam jeden z największych VIP-wiropłatów na rynku, oferujący ogromną przestrzeń i rewelacyjną prędkość przelotową. W końcu to osiągi zawsze były asem w rękawie Agusta Westland, a model AW139 potwierdza, że nawet w wadze ciężkiej można pędzić ponad 300 kilometrów na godzinę.

CAVOK STATE WITA – LECIMY DO MAROKO!
Jakub Niestrój w zaskakującej i pełnej niespodzianek relacji z lotów nad dziką Afryką oraz Gibraltarem zachęca do udziału w niesamowitej wyprawie wybrzeżami dwóch kontynentów. Przeczytajcie, a później koniecznie rezerwujcie urlop w styczniu – specjalnie dla Polaków zaprzyjaźniona z PCM firma z hiszpańskiego Jerez przygotowała magiczną ofertę lotniczej wyprawy - wyprawy Waszego życia. Szczegóły w numerze.

Z NISKIEGO PUŁAPU – ŚMIGŁOWCE SZUKAJĄ MIEJSCA
Sławomir M. Kozak, znający od podszewki absurdalne zasady funkcjonowania największych polskich lotnisk obnaża marne szanse na szybkie pojawienie się polskich heliportów i helipadów. Komentuje też żółwie tempo zmiany mentalności krajowych prawodawców w tym zakresie oraz podejście kontrolerów do pilotów śmigłowców. To, że posiadanie w Polsce PPL(H) jest drogie i trudne już wiedzieliśmy. Teraz dowiadujemy się, że nowe problemy, zamiast być rozwiązywane, piętrzą się coraz bardziej.

AOPA RADZI – KIEDY ODWOŁAĆ LOT
W kolejnym odcinku porad najlepszych amerykańskich pilotów LeRoy Cook radzi nie tylko pilotom, ale również instruktorom samolotowym jak dobrze interpretować pogodę, by efektywnie (a nie koniecznie efektownie) wykorzystać każdą godzinę szkolenia i resursu Waszego samolotu. Informacje są szczególnie przydatne w naszej strefie klimatycznej i przed zbliżającą się zimą – okazuje się bowiem, że mgła albo deszcz nie zawsze muszą oznaczać koniec marzeń o lataniu.

JAKIE SZANSE ULM-ów?
Od Czytelników otrzymujemy coraz więcej próśb o medialne zaopiekowanie się tematem ultralajtów i ich trudnej sytuacji na polskim podwórku. Stąd między innymi raport pilota o Aeroprakcie A22L, stąd też długa rozmowa z Ryszardem Andryszczakiem, dyrektorem Centralnej Szkoły Szybowcowej, który był gospodarzem ostatnich Mikrolotowych Mistrzostw Europy 2008. Janusz Grzywa pyta między innymi o najlepsze rozwiązania dla ULM i o to z kogo warto brać przykład... oprócz Czechów.

LĄDUJEMY W TORUNIU
Aleksandra Majewska, nasz „objazdowy reporter lotniskowy” odwiedził kolejny polski aeroklub. Tym razem lądowanie w krainie pierników i Kopernika. Aerokub Pomorski z siedzibą w Toruniu oferuje bowiem i atrakcyjną ofertę szkoleniową i świetne warunki dla dalszej praktyki lotniczej, między innymi dwa betonowe, krzyżujące się pod kątem prostym pasy startowe, jest więc możliwość praktycznych ćwiczeń lądowań na różnych kierunkach. Co ważne – pasy są w dobrym stanie, więc owiewek kół nie stracicie.

Na dokładkę serwujemy m.in.:
OD ŚMIGŁA - najświeższe aktualności z kraju i ze świata
JURGIS RZĄDZIŁ W BIELSKU – nieprawdopodobna akrobacja w Bielsku-Białej
LOTBLOG cz. IV – kolejny odcinek drogi Michała J. Zazuli do upragnionej PPL-ki
80 LAT AK – i nie chodzi o Armię Krajową, ale długowieczność Aeroklubu Krakowskiego
RAJD PRZYJAŹNI NA LITWĘ – jak sympatycznie odwiedzić sąsiadów z północy opisuje Stanisław Tołwiński
FINAŁ LATA NA POŁUDNIU – relacje pełne doskonałych zdjęć z pokazów i pikników w Łososinie oraz katowickim Muchowcu
KARTKI Z KALENDARZA - Ryszard Sawicki i kronika lotniczych wydarzeń ze świata
CENNIK - w USA samoloty są tanie - przeglądaj oferty co miesiąc i sprowadź samolot do Polski
PILOT SIĘ ŚMIEJE - odlotowe dowcipy i "monstrualne” zdjęcie miesiąca
ZEBRANE W SIECI – o problemach Aeroklubu Kujawskiego i rozporządzeniu w sprawie nawigacji i komunikacji

Felietoniści:
Konrad Wróbel – o wielkim potencjale klastrów lotniczych
Mirek Krzyk – o tym jak się modlą wielcy tego świata na pokładzie... Antka
Krzysztof Stawiński – dlaczego „czerwona strzałka” jest taka ważna
Sławomir Cichoń – i obalanie wielkiego mitu o wielkich polskich pilotach


Pilot Club Magazine
Newman Sp. z o.o.
Millennium Plaza
Al. Jerozolimskie 123A, lok. 308
02-017 Warszawa
Tel: +48 22 438 86 49
Fax: +48 22 438 86 47
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony