Lutowy numer Pilot Club Magazine już w sprzedaży

PCM 02/2010

Lutowy numer miesięcznika Pilot Club Magazine wystartował do prenumeratorów i salonów prasowych. W najnowszym wydaniu:

VISION JET Z POPRAWKAMI
PCM wziął udział w multimedialnej konferencji prasowej z przedstawicielami Cirrus Design. Poznaliśmy najistotniejsze poprawki i modyfikacje pierwszego odrzutowca tej firmy, SF50 Vision. Zmieniło się wiele, ale nie cena. Więcej czytaj w artykule Witolda Szuka, który odkrywa jak nawet najbardziej subtelne zmiany aerodynamiki i masy wpływają na osiągi i możliwości samolotów.

BELL 430 - AIRWOLF DO WZIĘCIA
W latach 80-tych i 90-tych młodzież szalała za czarnym śmigłowcem, bohaterem serialu "Airwolf". Dziś mogą zreazlizować swoje marzenia kupując następcę tamtej konstrukcji, śmigłowiec Bell 430. Warto się spieszyć, niebawem firma zamierza wstrzymać produkcję. Przy okazji sprawdzamy, czy i które śmigłowce pokazały swoje możliwości w światowej kinematografii. Tekst Radosława Stępnia okraszony komentarzem naczelnego.

AERO AT-3 - DOBRE, BO POLSKIE
Przyszli adepci latania z niecierpliwością czekają na wymianę floty polskich ośrodków szkolenia. Jeśli nastąpi w niedalekim czasie, liderem może zostać polski AT-3 firmy Aero. W tym numerze przybliżamy jego sylwetkę i europejskie sukcesy. Chcemy tym samym zaprezentować jak profesjonalnie i fachowo powstają polskie samoloty. Dlatego odwiedziliśmy Mielec i przeprowadziliśmy obszerny wywiad z Tomaszem Antoniewskim, który zaprezentujemy w marcowym numerze PCM.

WIELKIE TECHNOLOGIE MAŁEGO LOTNICTWA
Zmiana awioniki z analogowej na cyfrową to nie jedyna różnica między starymi, a nowymi samolotami general aviation. Inny pilotaż, inna mentalność, inne źródła informacji, a wszystko szybciej, szybciej, szybciej... O nowych technologiach w GA pisze Krzysztof Niewiadomski, który przeanalizował dogłębnie fachowe materiały AOPA Air Safety Foundation i wyciąga trafne wnioski na przyszłość. Bo fakt, że prędzej czy później na szklane kokpity przesiądziemy się wszyscy, to po prostu pewnik. Artykuł opisuje teorię, za miesiąc zaprezentujemy praktyczne aspekty szkolenia w nowoczesnym lotnictwie GA.

MAŁE LOTNICTWO? TO ZASZCZYT!
To jedyne polskie lotnisko komunikacyjne z liberalną polityką wobec małego lotnictwa. Jak to możliwe, gdy u innych ciągle "beton"? O to pytamy wiceprezesa łódzkiego portu lotniczego im. Władysława Reymonta, Wojciecha Łaszkiewicza. Ale że jesteśmy zawodowymi dziennikarzami, nie mogliśmy zapomnieć o słowie z drugiej strony, dlatego Adam Stawczyk, szef wyszkolenia FTO Bartolini Air, działającego na łódzkim lotnisku, obiektywnie przedstawia współpracę prywatnego ośrodka z władzami lotniska.

WYPRAWY ZA MIEDZĘ
Rozpoczynamy zapowiadany miesiąc temu cykl turystyczny. Najpierw odprawa przed lotem do słowackiej Żyliny Cessną 152. Poznacie obszerne kalkulacje takiego wylotu, średnie ceny i rozliczenie na dwie osoby w samolocie. Najważniejsze zaś, że Michał Zazula i Tomek Toboła podzielili swoje wrażenia na dwa osobne teksty. Mamy więc zdanie pilota i pasażera wraz z odrębnymi informacjami i kosztami. To pierwsze tak szczegółowe podejście do lotniczych podróży, a wszystko, by ułatwić Wam turystyczne latanie.

PO KRYZYSIE, CZY NIE?
Są w USA analitycy, którzy uważają, że brak spadków sprzedaży samolotów nie oznacza końca kryzysu, lecz ledwie oczekiwanie na niewiadomą. Specjalnie dla PCM wypowiada się jeden z najbardziej znanych amerykańskich analityków lotniczych. Jego słowa mogą być znamienne dla całego sektora GA i biznesowego latania na świecie. W artykule także prognozy sprzedaży i rozwoju największych producentów rynku oraz opinia Boeinga na obecną sytuacją gospodarczą z lotniczego punktu widzenia.

HISTORIA MOONEY`A
Albert Mooney, twórca piekielnie szybkich samolotów Mooney był genialnym wizjonerem GA. W PCM poznacie jego historię, a to historia wybitnej osobistości, której rozwiązania ochoczo kopiowali z biegiem lat najwięksi producenci samolotów w general aviation. Zamiłowanie Alberta do prędkości i nowatorskich rozwiązań było po II Wojnie Światowej motorem napędowym rozwoju lotnictwa cywilnego i sportowego. U nas dowiecie się dlaczego właśnie jego.

PRZECIĄGNIĘCIE
W drugiej części "szkółki pilota" o najistotniejszych aspektach przeciągnięcia, czyli to, co MUSZISZ wiedzieć, żeby latać bezpiecznie. Każdy instruktor powie Wam bowiem, że to czego należy się wystrzegać to minimalne prędkości i brak kontroli nad zdrowymi reakcjami w wypadku oderwania się strug od górnych powierzchni skrzydeł. Więc jeśli Twoja babcia mówi "lataj synku nisko i powoli"... to prawdopodobnie chce cię zabić. Dlaczego? O tym obszernie Michał Zazula.

GNS 430/530
Kolejna odsłona poradnika dla nowych użytkowników GNS-ów 430 i 530. Tym razem m.in. planowanie lotu i opcje proceduralne. Szczegóły zna Gustaw Marciniak, który kontynuuje instruktaż rozpoczęty w PCM z ubiegłego miesiąca.

BRIEFING PILOTA
Zimą lata się niewiele, ale nie warto zapominać o zmianach, jakie mają miejsce na polskich lotniskach. Michał Zazula analizuje aktualne NOTAM-y oraz AIP.


Poza tym w pilocie:

Position and hold do zmiany - czyli dlaczego w USA chcą zmienić proceduralne przyzwyczajenia pilotów

Laserowy pat - kto i po co świeci laserem po oczach brytyjskich lotników

Okęcie zamknięte - Polskie Porty Lotnicze chcą wyremontować krzyżówkę pasów startowych na Okęciu i zamknąć cały port na trzy weekendy. Touroperatorzy protestują

Pipistrel na topie - świetne wyniki kolejnego producenta ultralekkich samolotów turystycznych i sportowych

Red Bull w Nowym Jorku - seria niezwykłych wyścigów lotniczych zawita w tym roku na Manhattan. Za miesiąc wywiad z jednym z pilotów.

Sport Cruiser Pipera - amerykański producent nareszcie wchodzi na rynek LSA z konstrukcję kupioną... od naszych południowych sąsiadów.

REDAKCYJNIE - zdjęcie miesiąca i dowód, że nie tylko w Konstancinie kołuje się przez ulicę

SONDA - tym razem pytamy Czytelników, które słuchawki lotnicze zasługują na miano najlepszych na rynku.

ZEBRANE W SIECI - Nowy Targ oraz Aeroklub Polski i ciąg dalszy walki o regionalne lotnisko dla polskich Tatr

I naturalnie największa dawka lotniczych felietonów w Polsce:
Sławomir Cichoń - zdradza, dlaczego kocha... pracować - felieton "Z lewego fotela"
Michał Zazula - o zimowym lataniu po kraju i śniegu po pas na... pasach startowych - felieton "Krótka Prosta"
Monika Zazula - tym razem poważnie - o śmierci w lotnictwie - felieton "W kokpicie z Blondynką"
Cichociemny - o tym dlaczego zauroczył się w Wirginii i co znaczy Dzień Uznania dla General Aviation - felieton "Na ślepo".

PCM w promocyjnej cenie dostępny jest także w wersji elektronicznej. Szukaj na:
www.e-kiosk.pl, www.egazety.pl lub zamów bezpośrednio na www.newman.istore.pl

Źródło: Pilot Club Magazine
comments powered by Disqus

Komentarze

No nieźle. Tylko dziewczyny i chłopaki z PCM niech uważają by nie dopadła ich zadyszka. Niezłe tempo sobie narzucili. Pełen podziw.

Gratuluję, Gratuluję!!!!!
Czyżby PCM małby być teraz tygodnikiem?
Już jeden taki był....
.... i mu przeszło.

W wersji elektronicznej aktualny numer jest dostępny m.in. na:

www.egazety.pl

W wersji papierowej numer wyruszył dziś rano do punktów dystrybucji krajowej.

Raz jeszcze przepraszamy wszystkich Czytelników za styczniowe opóźnienie.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Niewiadomski
Pilot Club Magazine
k.niewiadomski@pilotclub.pl

Dobrze że wystartował. ciekawe kiedy "wyląduje". W postaci elektronicznej w e-kiosk jeszcze go nie ma.

a kiedy będzie w sprzedaży - w kwietniu?