Odprężnik w silniku PPG - ręczny czy podciśnieniowy
Odprężnik – czyli dekompresator, to urządzenie ułatwiające lub czasem umożliwiające rozruch silnika o większej pojemności. Jeśli macie napęd z silnikiem powyżej 130 ccm, z pewnością posiadacie takie urządzenie w swoim silniku. Standardowo silnik Solo 210 posiada w cylindrze otworek dekompresyjny, który ułatwia uruchomienie silnika. Otwór ten obniża kompresję w cylindrze łącząc gładź cylindra z kanałem wydechowym. Należy przyznać, że rozwiązanie sprawdza się dobrze, ale faktem jest zatykanie się otworu z czasem.
Wg Wikipedii Odprężnik, dekompresor (też: dekompresator) to urządzenie w silniku spalinowym (może być to zawór – szczególnie w silniku dwusuowowym), może być dźwignia w głowicy uchylająca zawór wydechowy. Po użyciu dekompresatora następuje rozszczelnienie (odprężanie) – część ładunku ulatuje na zewnątrz silnika, przez co wydatnie zmniejsza się ciśnienie sprężania. Gdy silnik uzyskuje odpowiednią prędkość obrotową rozruchu – zamyka dekompresator.
W silniku Solo210 zatykając oryginalny otworek dekompresyjny, uzyskamy większą kompresję a tym samym większą moc. Wówczas odpalanie silnika stanie się mocno utrudnione a nawet niemożliwe. Kompresja silnika o tak dużej pojemności sprawia, że łatwo uszkodzić rozrusznik ręczny. Na szczęście łatwo możemy ominąć standardowy odprężnik montując dodatkowy odprężnik w głowicy, w której nawet jest miejsce na jego montaż. Oryginalny otwór dekompresyjny należy zaślepić śrubą lub klejem.
Leszek Klich
Czytaj całość na stronie Paralotniowy.pl
Wg Wikipedii Odprężnik, dekompresor (też: dekompresator) to urządzenie w silniku spalinowym (może być to zawór – szczególnie w silniku dwusuowowym), może być dźwignia w głowicy uchylająca zawór wydechowy. Po użyciu dekompresatora następuje rozszczelnienie (odprężanie) – część ładunku ulatuje na zewnątrz silnika, przez co wydatnie zmniejsza się ciśnienie sprężania. Gdy silnik uzyskuje odpowiednią prędkość obrotową rozruchu – zamyka dekompresator.
W silniku Solo210 zatykając oryginalny otworek dekompresyjny, uzyskamy większą kompresję a tym samym większą moc. Wówczas odpalanie silnika stanie się mocno utrudnione a nawet niemożliwe. Kompresja silnika o tak dużej pojemności sprawia, że łatwo uszkodzić rozrusznik ręczny. Na szczęście łatwo możemy ominąć standardowy odprężnik montując dodatkowy odprężnik w głowicy, w której nawet jest miejsce na jego montaż. Oryginalny otwór dekompresyjny należy zaślepić śrubą lub klejem.
Leszek Klich
Czytaj całość na stronie Paralotniowy.pl



Źródło artykułu
Komentarze