Przejdź do treści
Źródło artykułu

Zakończył się pierwszy etap uzgodnień przebiegu linii kolejowych do CPK

Dobiegł końca pierwszy etap trwających od lipca uzgodnień przebiegu planowanych linii kolejowych do Portu Lotniczego Solidarność - poinformowała w piątkowym komunikacie spółka CPK.

Celem spotkań było uzgodnienie, czy przygotowane wstępne warianty tras uwzględniają wszystkie uwarunkowania regionalne, i czy nowe linie kolejowe do Centralnego Portu Komunikacyjnego nie kolidują z budowami planowanymi lokalnie.

W komunikacie napisano, że według pełnomocnika rządu ds. CPK Mikołaja Wilda integracja z transportem kolejowym to jeden z kluczowych warunków prawidłowego funkcjonowania nowego lotniska. Założenia są takie, że w ramach Programu CPK zostanie wybudowanych ok. 1 tys. 600 km nowych linii.

"Przed nami etap analizowania uwag i propozycji zgłoszonych podczas konsultacji w 16 województwach. Już dziś mogę powiedzieć, że regionalne konsultacje są dla nas bardzo przydatne. Spotkania z przedstawicielami władz wojewódzkich i samorządów lokalnych dały nam bardzo cenną wiedzę na temat potrzeb transportowych w regionach" – powiedział cytowany w komunikacie Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą a Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln.

W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ drag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony