Przejdź do treści
Źródło artykułu

UE dołoży 14,6 mln zł do budowy terminalu w Poznaniu

14,6 mln zł dołoży Unia Europejska do budowy terminalu na terenie stacji kolejowej Poznań–Franowo. Koszt całej inwestycji to ok. 40 mln zł. Terminal będzie przystosowany do obsługi przewozów intermodalnych, czyli z wykorzystaniem kilku środków transportu.

Inwestycję będzie realizować PKP Cargo. Jak poinformował rzecznik przewoźnika Mariusz Przybylski, umowa na dofinansowanie projektu z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko została podpisana w poniedziałek przez przedstawicieli spółki i przedstawicieli Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Rzecznik poinformował, że budowa terminalu to pierwszy etap budowy centrum logistycznego przewoźnika w rejonie stacji Poznań-Franowo. "Do końca przyszłego roku przy stacji Poznań–Franowo w ramach terminalu powstanie plac składowy o powierzchni niemal 20 tys. metrów kwadratowych wraz z układem torowym oraz dwoma rozjazdami. Według wstępnych założeń już w 2014 roku terminal mógłby obsłużyć ponad 11 tys. TEU (jednostek odpowiadających objętości 20-stopowego kontenera), a rok później ok. 26 tys. TEU" - poinformował Przybylski.

Przypomniał, że to drugi terminal kontenerowy, na który PKP Cargo otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej; pierwszym był terminal w Małaszewiczach. Łączny kosz tego projektu wyniósł 43 mln zł, z czego dofinansowanie z UE oraz z budżetu państwa stanowiło 13,4 mln zł.

Stacja Poznań-Franowo usytuowana jest na linii nr 352 Swarzędz–Poznań Starołęka, stanowiącej fragment ciągu komunikacyjnego E20. Linia ta jest obwodnicą towarową w Węźle Poznańskim. Przez inne linie i łącznice ma powiązania z liniami kolejowymi w kierunku Kluczborka, Wrocławia, Zielonej Góry, granicy państwa (Kunowice), Szczecina, Piły, Bydgoszczy, Gniezna i Warszawy. (PAP)

her/ amac/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony