Ruszyła naprawa pasa startowego w Modlinie

Modlin (prace remontowe przy drodze startowej)

Firma Erbud w poniedziałek rozpoczęła naprawę pasa startowego na lotnisku w Modlinie - poinformowała PAP doradca zarządu lotniska w Modlinie Edyta Mikołajczyk. Zgodnie z harmonogramem prace mają zakończyć się maksymalnie do końca maja tego roku.

"O godz. 6 rano wjechała kawalkada samochodów, weszli pracownicy i generalny wykonawca pasa startowego, czyli firma Erbud, przystąpił do pracy" - powiedziała Mikołajczyk.

Wyjaśniła, że najpierw zostaną zdemontowane lampy nawigacyjne i progowe. W następnej kolejności - jak zaznaczyła - zerwana zostanie nawierzchnia betonowa o grubości 26 cm na obu progach startowych. Po tych pracach "będzie można położyć nową nawierzchnię, stosując beton cementowy, czyli to, co chcieliśmy od początku. Harmonogram napraw przewiduje, że prace będą prowadzone sukcesywnie na obu progach" - powiedziała.

Mikołajczyk poinformowała, że w piątek Erbud dostarczył próbki kruszywa, które ma być użyte w mieszance betonu cementowego. "Analizuje je Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych. Czekamy na jego ekspertyzę; dopiero po niej będzie wiadomo, czy będzie można użyć kruszywo do mieszanki" - powiedziała.

Lotnisko w Modlinie od ponad dwóch miesięcy nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia 2012 r. inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów betonowych - odcinków o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, dlatego samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych.

W lutym Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin otrzymał ekspertyzę wykonaną przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, z której wynika m.in., że przyczynami powstawania odprysków ma drodze startowej była obecność w zastosowanym w mieszkance betonowej kruszywie znaczącej liczby ziaren węglanowych i węglanowo-ilastych, które nie powinny się w nim znaleźć.

Natomiast firma Erbud przekonywała, że powodem uszkodzenia było użycie nieodpowiednich środków do odladzania nawierzchni pasa startowego. Nie zgadzali się z tym przedstawiciele Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin. Jako dowód tego, że spękania nie powstały na skutek użycia do odladzania nawierzchni pasa startowego nieodpowiednich środków, lotnisko przytaczało m.in. argument, że spękania zaobserwowano też ubiegłej zimy, gdy nie używano żadnych środków chemicznych.

Rejsy z Modlina przeniesiono do innych portów lotniczych, głównie na Lotnisko Chopina. Węgierski Wizz Air przedłużył tam swoją obecność do 26 października br., a irlandzki Ryanair - do 30 czerwca br. Samoloty obu tych przewoźników latały z Modlina od lipca ub.r. do czasu zamknięcia tego lotniska. (PAP)

aop/ pad/ gma/

Źródło: PAP
comments powered by Disqus

Komentarze

Drogi kolego. Dlatego być może nie rozumiesz bo dopiero studiujesz to prawo .
W momencie wdrożenia wiedzy teoretycznej w życie nie raz i nie dwa się zdziwisz. TAK JAK MY WSZYSCY Z TYM MODLINEM DREAMLINERAMI ITD. .pRAWO W TAKICH SYTUACJACH JEST PO TO ABY TYCH GOŚCI OBRONIĆ .. NO WIESZ . MAM NADZIEJĘ ŻE JUZ ROZUMIESZ ..

Studiuje prawo i mam tylko jedno wielkie pytanie - czemu nikt nie został pociągnięty do odpowiedzialności ?
Sprawa nadaje się do sądu, ale ktoś zabezpieczył Erbud na tyle że w całej sprawie jest nietykalny...
Może jak ktoś zginie przez ich głupotę, to zrozumieją, ale coś czuje że taka banda kombinatorów-polaczków nigdy się nie nauczy...

Ma Pan bardzo dużo racji. Też chciałbym zobaczyć umowy podpisane z Erbudem, ale zdaję sobie sprawę, że jest to ściśle strzeżona ,,tajemnica handlowa''. Natomiast, co do postów pozostałych Anonimów, to oczywiście również mają dużo racji, ponieważ ,,przy'' Porcie Lotniczym Modlin (EPMO) zebrało się dość dziwne towarzystwo z przewagą ,,wszechstronnie wyedukowanych'' wojskowych. Specjalnie się temu nie dziwię, ponieważ Agencja Mienia Wojskowego ma w EPMO 33 % udziałów i w takiej też pewnie proporcji ,,nadaje ton'' w tym ,,przedsięwzięciu'', z którego ma prawo śmiać się cała Polska i UE. Patrząc na to ,,przedsięwzięcie'', to od strony prawnej lotnisko Modlin z uwagi na 33 % udziałów AMW nadal jest lotniskiem współużytkowanym z wojskiem, ponieważ AMW jest ,,de facto'' i ,,de iure'' prawnym reprezentantem / agendą MON. ERBUD po wpadce z fuszerką DS na EPMO podjął już kilka tygodni ,,kampanię medialną'', prezentując wszem i wobec, że ma na ten rok pakiet zamówień na ponad 1 miliard PLN. Jak się ERBUD tak prezentuje, to rzecz jasna,że w jakimś sobie wiadomym celu i zamiarze. Ze swojej strony uważam, że na śmiechu się to jednak nie skończy, a w każdym razie nie powinno.

No to wiadomo kto tym razem weźmie wźiatkę . Spece od betonu to wojskowi ... ci sami co napisali wcześniej że beton jest ok. Istne jaja .. Ja myślałem że wojskowi są od broni.. widać przeszłość modlina strasznie ciąży .Zieloni i zieloni i zielone papiery.A jakby co to się zfrezuje ...

To zdjęcie to już dobrze znamy. Myślałem, że tym razem na kolejnym zdjęciu zobaczymy, jak zarząd PL Modlin, udziałowcy, wykonawcy z Erbudu ,,doradcy'' i nadzór budowlany sprawdzają tę totalną fuszerkę budowlaną na kolanach i pod nadzorem Prokuratora.