Przejdź do treści
Port Lotniczy Katowice Pyrzowice
Źródło artykułu

Prawie 140 tys. pasażerów na lotnisku w Pyrzowicach w styczniu

139,5 tys. pasażerów odprawiono w styczniu w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. To o 1,7 proc. mniej niż w pierwszym miesiącu poprzedniego roku – podali w poniedziałek przedstawiciele portu.

"Wzrostu ruchu pasażerskiego spodziewamy się w od kwietnia br., kiedy to z naszego lotniska zostanie otwartych pięć nowych kierunków regularnych. Linia lotnicza Ryanair uruchomi trasy do Edynburga, Barcelony, Alicante i na Kretę, a Wizz Air do norweskiego Bergen" - powiedział Cezary Orzech, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego są (GTL), zarządzającego pyrzowickim lotniskiem.

Cezary Orzech przekonuje, że do wzrostu ruchu pasażerskiego od drugiego kwartału br. przyczyni się także segment przewozów czarterowych. W tym roku pyrzowickie lotnisko będzie oferowało najbogatszą spośród wszystkich polskich portów regionalnych siatkę połączeń czarterowych. Wśród 39 tras wakacyjnych znajdzie się kilka nowości, np. Sardynia, Batumi i greckie wyspy Lefkada i Kefalonia.

W 2013 roku GTL prognozuje pięcioprocentowy wzrost ruchu całkowitego i dziesięcioprocentowy wzrost przewozów w segmencie czarterów w porównaniu z rokiem ubiegłym, co pozwoli odprawić ok. 2,7 mln podróżnych. Obecnie z podkatowickiego lotniska samoloty latają na 72 trasach; 33 z nich to kierunki regularne, a 39 - połączenia czarterowe.

W pyrzowickim porcie realizowany jest największy program rozbudowy infrastruktury w historii tego lotniska, w części finansowany ze źródeł unijnych. W ramach tego projektu GTL realizuje dwa kluczowe zadania - budowę nowej drogi startowej oraz rozbudowę płyt postojowych.

Nowa płyta postojowa, której budowa rozpoczęła się w 2011 roku, będzie liczyć około 149 tys. m kw. i znajdzie się na niej 15 stanowisk postojowych dla statków powietrznych. Drugim ważnym zadaniem jest budowa nowej drogi startowej wraz z niezbędną infrastrukturą. Będzie ona mierzyć 3,2 tys. metrów długości i 45 metrów szerokości, z możliwością jej przedłużenia o 400 metrów. Inwestycja ta rozpocznie się na początku 2013 roku i - zgodnie z umową - ma zakończyć się we wrześniu 2014 r. W planach jest także budowa nowego terminalu cargo.(PAP)

kon/ pad/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony