Podkarpackie: firma Linetech uruchomiła bazę na lotnisku w Jasionce
Jak powiedział w rozmowie z PAP prezes firmy Piotr Kaczor, w Jasionce mogą być przeprowadzane przeglądy samolotów m.in. Boeing 737 i Airbusy z rodziny 320.
Dodał, że w firma jest w trakcie uzyskiwania certyfikacji na obsługę w Jasionce szerokokadłubowych maszyn Boeing 767, Boeing 787 Dreamliner oraz Airbus A350. „Na Podkarpaciu jest jedyny hangar w Polsce, gdzie możemy wstawić w całości samoloty naszego narodowego przewoźnika czyli Boeingi 787” - podkreślił Kaczor.
Obecnie w hangarze w Jasionce przeprowadzany jest pierwszy remont samolotu należącego do ukraińskich linii lotniczych. Przed hangarem czeka już kolejna maszyna Airbus A 321.
Kaczor zaznaczył, że w Jasionce pracuje 50 osób personelu technicznego. Docelowo w ciągu roku firma chce zatrudniać kolejnych 200 pracowników. „Dwa hangary, które wynajmujemy od władz lotniska pozwalają nam na jednoczesną obsługę nawet 6 samolotów. Pracujemy w systemie 24 godzinnym dlatego potrzebujemy pracowników”- powiedział prezes Linetech.
Baza w Jasionce jest trzecią należącą do firmy, po Katowicach i Lublanie (Słowenia). Kaczor podkreślił, że wybór padł na Podkarpacie, bo podrzeszowskie lotnisko ma znakomite położenie oraz najmniejszą liczbę dni z mgłą, która uniemożliwia lądowanie bądź start samolotu. „Poza tym istnieje tu Dolina Lotnicza jest więc odpowiednia kadra pracowników” - dodał.
Linetech współpracuje z ok. 70 klientami z trzech kontynentów. Wśród nich są takie linie lotnicze jak Enter Air, Travel Service, Small Planet, Lufthansa, Air Berlin czy Germanwings.
Firma powstała w 2009 r., zatrudnia ok. 600 osób, wśród pracowników są osoby m.in. z Anglii, Rumunii i Łotwy. W listopadzie 2015 r. firma kupiła słoweńską spółkę Adria Airways Tehnika. Obecnie Linetech przygotowuje się do wejścia na warszawską giełdę.
Z nowego inwestora, który ulokował się na lotnisku cieszy się prezes portu w Jasionce Stanisław Nowak.
„To dobra wiadomość nie tylko ze względu na podjęte wcześniej decyzje co do rozbudowy naszej infrastruktury w tym kierunku, ale też – jak sądzę – dla linii lotniczych, które mają dzięki temu możliwość wykonania przeglądów technicznych pod okiem najlepszych specjalistów i przy użyciu nowoczesnego sprzętu i technologii” - podkreślił Nowak. (PAP)
huk/ pz/
Komentarze