PLL LOT znów ma latać do Pekinu
"Czekamy na oficjalną informację od Boeinga. Data kwietniowa 2012 r., która wcześniej padała, wynikała z planów produkcji Dreamlinera, a nie z oficjalnych pism, które dostawaliśmy. Zgodnie z nimi, ostatnio potwierdzona data, to był listopad tego roku - to jest prawnie wiążący dla nas termin. Uważam, że z końcem października dostaniemy pismo, które określi, kiedy LOT dostanie Dreamlinery" - powiedział Piróg. Dodał, że LOT pierwszy samolot B787 otrzyma prawdopodobnie w drugiej połowie 2012. Będzie to kolejne opóźnienie ze strony Boeinga.
"Przygotowujemy się na dwie wersje. Jedna jest taka, że będziemy mieli B787, tak, aby w lecie 2012 r. można było otworzyć połączenie do Tokio. Druga opcja jest taka, że pierwszy Dreamliner będzie po sezonie i wtedy nie będziemy otwierali nowych tras. Jesteśmy przygotowani do otwarcia Pekinu w przyszłym roku i to bez względu na to, czy będziemy mieli Dreamlinera, czy też nie" - powiedział Piróg.
Przewoźnik chce uruchomić połączenie do Pekinu najwcześniej w marcu, a najpóźniej w czerwcu 2012. "Jest to związane z tym, kiedy dostaniemy pozwolenie na przeloty nad Syberią, gdyż z odpowiednim wyprzedzeniem musimy zacząć sprzedawać bilety" - dodał. Polski rząd prowadzi negocjacje ze stroną rosyjską w sprawie wydania zgody na przeloty nad Syberią. Ostatnio LOT latał do Pekinu w 2008 r., ale zawiesił to połączenie.
Piróg zapowiedział, że zgodnie z planami spółki rejsy do Pekinu odbywać się będą trzy razy w tygodniu. Do czasu odbioru Dreamlinera na kierunku tym latać będzie Boeing 767. W tym celu przewoźnik rozważa optymalizację niektórych połączeń, na których lata obecnie taka maszyna lub leasing dodatkowego samolotu.
"Kiedy otrzymamy pismo z Boeinga z datą dostarczenia nam pierwszego Dreamlinera, wtedy będziemy się domagać tego, co przewiduje kontrakt. Jesteśmy na to przygotowani. Na pewno będą jakieś benefisy finansowe dla LOT-u w związku z tym" - powiedział Piróg.
Prezes PLL LOT zapowiedział, że spółka w ramach modernizacji floty zamierza m.in. zwiększyć liczbę brazylijskich samolotów pasażerskich Embraer 175 i 195. (PAP)
aop/ mki/
Komentarze