PLL LOT uruchomi sześć kierunków czarterowych, w tym do Rio de Janeiro i Panamy
Inauguracja połączenia do Brazylii została zaplanowana na 2 listopada br., a pierwszy rejs do Panamy odbędzie się 25 grudnia br.
Pokonanie prawie 11 tys. km z Warszawy do Rio de Janeiro na pokładzie samolotu Boeing 787 Dreamliner LOT-u potrwa 13 godz. 10 minut. Dokładnie tyle samo czasu pasażerowie spędzą w samolocie polskiego przewoźnika w drodze do Panamy.
Oprócz tego w sezonie zimowym 2017/2018, czyli od końca października br. do końca marca przyszłego roku LOT zabierze turystów z Polski także do Meksyku, na Kubę, do Wietnamu i Tajlandii.
"Nowa oferta rejsów czarterowych to wynik umowy, którą LOT podpisał z touroperatorem Rainbow. W ramach tej współpracy polski przewoźnik udostępnia samolot wraz z załogą do obsługi wybranych kierunków turystycznych" - czytamy w komunikacie spółki.
Połączenia do Rio de Janeiro w Brazylii będą trwały od 2 listopada do 19 marca co 10-11 dni, do Panamy – od 25 grudnia do 17 marca co 10-11 dni, do Bangkoku w Tajlandii – od 4 listopada do 24 marca co siedem dni, do Ho Chi Minh w Wietnamie – od 5 listopada do 22 marca co 10-11 dni, do Cancun w Meksyku - od 3 listopada do 23 marca co siedem dni; dodatkowo od 31 października do 20 marca co 14 dni i do Varadero na Kubie – od 1 listopada do 21 marca co siedem dni; dodatkowo od 9 listopada do 15 marca co 10-11 dni
Wszystkie zaplanowane operacje czarterowe w rozkładzie zimowym 2017/2018 do Rio de Janeiro, Panamy, Cancun, Varadero, Bangkoku i Ho Chi Minh będą wykonywane samolotem Boeing 787 Dreamliner, na pokładzie którego znajdują się 252 fotele dla pasażerów w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.
W ramach rozkładu zimowego 2017/2018 LOT będzie wykonywał ponad 50 rejsów czarterowych miesięcznie. Obecna umowa z Rainbow obowiązuje do końca marca 2018 r. Potem przeznaczony do operacji czarterowych Boeing 787 wróci do regularnej siatki połączeń LOT-u.
Latem tego roku LOT odebrał dwa kolejne szerokokadłubowe samoloty Boeing 787-8 Dreamliner. Dzięki temu ich liczba we flocie polskiego przewoźnika wzrosła do ośmiu, a polski przewoźnik m.in. zwiększył częstotliwości rejsów do Seulu i Tokio oraz uruchomił nowe połączenie dalekodystansowe z Krakowa do Chicago.
Już w przyszłym roku LOT odbierze trzy z zamówionych czterech większych dreamlinerów w wersji 787-9, z których każdy będzie posiadał na pokładzie 294 fotele w trzech klasach podróży. Umożliwią one polskiemu przewoźnikowi dalszy rozwój na kierunkach dalekodystansowych, m.in. uruchomienie od maja przyszłego roku rejsów z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, inaugurację nowych kierunków w Azji oraz posłużą do obsługi kolejnych połączeń czarterowych.
Zamówienie nowych samolotów szerokokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 r. Od początku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 19 tras, m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W ubiegłym roku zaczął latać na 23 trasach, m.in. do Tokio i Seulu. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
edytor: Marek Michałowski
aop/ maro/
Komentarze