Przejdź do treści
Źródło artykułu

PLL LOT rezygnuje z Embraerów 145

PLL LOT wycofuje ze swojej floty samoloty Embraer 145 - poinformował PAP rzecznik spółki Leszek Chorzewski. Ostatni rejs tego typu maszyny odbył się w piątek z Gdańska do Warszawy. Przewoźnik realizuje strategię wymiany floty, zamieniając mniejsze samoloty na większe.

"Z LOT-em lata coraz więcej pasażerów, w związku z tym linia potrzebuje większych maszyn. Embraer 145, zwany popularnie +Ołówkiem+ lub +Długopisem+, został oficjalnie zdjęty z siatki połączeń. Jego miejsce zajmują następcy – Embraery 170, 175 i najnowszy nasz nabytek, Embraer 190-200" - powiedział Chorzewski.

Embraer 145 to regionalny odrzutowy samolot pasażerski brazylijskiego producenta Embraer. Samolot może zabrać na pokład ok. 50 osób. Maszyna pojawiła się w spółce pod koniec lat 90. Na podstawie kontraktu z 1999 r. LOT otrzymał 14 samolotów tego typu, które obsługiwały bliskie trasy europejskie i połączenia krajowe. W roku 2003 LOT zawarł kolejny kontrakt na dostawy Embraerów 170, a w 2007 r. na Embraery 175 oraz najnowszy typ Embraer 190-200.

Jak powiedział Chorzewski, LOT ma 4 Embraery 145 plus jeden w leasingu. Dwa zostaną odsprzedane brazylijskiemu producentowi, a trzy ma sprzedać broker.

Po zakończeniu eksploatacji Embraerów 145 LOT użytkuje 10 brazylijskich samolotów Embraer 170, 14 maszyn Embraer 175 oraz jedną maszynę Embraer 190-200, którą przewoźnik otrzymał w tym tygodniu. W tym i w następnym roku do LOT-u mają przylecieć kolejne trzy maszyny tego typu. (PAP)

aop/ je/ gma/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony