Nowak: w ULC trwa kontrola ws. przyznawania koncesji liniom lotniczym

ULC

W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego trwa kontrola, która ma na celu sprawdzenie procesu przyznawania przez ULC koncesji liniom lotniczym - poinformował w czwartek minister transportu Sławomir Nowak. Dodał, że po kontroli nie wyklucza wniosków personalnych.

Nowak odpowiadał w czwartek wieczorem na pytania posłów zadane w związku z informacją przedstawicieli rządu ws. Amber Gold - spółka ta była m.in. inwestorem upadłych linii - OLT Express Regional oraz OLT Express Poland - z grupy OLT Express. Pytania posłów dotyczyły również okoliczności przydzielenia przez ULC koncesji na wykonywanie przewozu lotniczego dla OLT Express.

"W sierpniu tego roku skierowałem bardzo szczegółową i kompetentną kontrolę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, która bada cały proces przyznawania koncesji. Po tym procesie kontrolingu, który jest obecnie w ULC, będę proponował Wysokiej Izbie również kolejne wnioski, być może nawet personalne" - powiedział Nowak w Sejmie.

Przypomniał, że resort zaproponuje zmiany, które zwiększą uprawnienia szefa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Chodzi o to, aby prezes ULC - którego urząd jest niezależnym regulatorem - miał inne sankcje, niż wyłącznie zawieszenie bądź odebranie przewoźnikowi koncesji na wykonywanie lotów pasażerskich z powodu niespełnienia pewnych wymogów finansowych przez przewoźników. Dodał, że resort zaproponuje, aby wyposażyć szefa ULC w sankcje m.in. finansowe.

Kolejna zmiana ma dotyczyć obligowania Krajowego Rejestru Sądowego do informowania ULC o zmianach w strukturze kapitałowej przewoźników operujących na naszym rynku.

ULC 27 lipca zawiesił koncesję lotniczą spółce OLT Express Regional, a 1 sierpnia - OLT Express Poland. (PAP)

aop/ par/ mag/

Źródło: PAP
comments powered by Disqus

Komentarze

Panie walkro, sorry, że nie odpowiedziałem ,,niezwłocznie’’, bo akurat kilka lotów mi z grafiku wypadło.

A zatem, po kolei, (uwzględniając twoją, nazwijmy to ripostę), napisaną w konwencji przewyższającej uniwersalne ,,zdolności’’ Machiawellego.

Na specjalną prośbę ABC dopisuję, więc niniejszym:

AD. 1. Nie miałem do ciebie żadnej, a tym bardziej ,,specjalnej’’ prośby.
TAK, wszystkie działania ULC ws. OLT odbyły się w majestacie obowiązującego w Polsce prawa, które uchwalił nasz kochany Parlament. Bo siłą Państwa i bezpieczeństwem jego obywateli jest przestrzeganie prawa, a nie polityczna chucpa i awantury gawiedzi.

AD. 2.
a) niestety, pomijasz ,,drobny szczegół’’, mieszając majestat obowiązującego w Polsce prawa, które wg ciebie uchwalił ,,ukochany Parlament, co oznacza, iż twój wykład (celowo lub nie) oparty jest na wyjątkowej zdolności mieszania odczuć własnym z cynizmem, który następnie w zamierzonym przez siebie celu, sprytnie na tym forum chcesz przemycić, serwując nam w formie ,,prawd objawionych’’, sugerujących, że wara od ULC, a w szczególności od OLT
b) w kolejnym zdaniu, zdecydowanie się tobie pozajączkowało, bo nie potrafisz rozróżnić bezpieczeństwa i siła Państwa (mam nadzieję, iż chodzi tobie o Państwo Polskie), a ,,przy okazji’’, apelujesz o przestrzeganie prawa, które powszechnie wiadomo (,,de facto’’ i ,,de iure’’), że od dawna w obszarze lotnictwa jest karygodnie wadliwe, jakbyś nie wiedział, iż stanowione jest właśnie na zasadzie niezliczonych hucp politycznych.
c) zdumiewające, że to zdanie kończysz, jakby ,,ostrzegając’’ z pozycji ,,legislatora najwyższego’’ przed awanturami gawiedzi. Chylę czoła za ten apel, ale mogłeś w tym zdaniu dopisać, iż te awantury (szkoda, że nie podajesz, czy już były, czy dopiero mają być), wywołują ,,elementy chuligańskie’’. Przecież byłoby to i bardziej dosadnie, a przy okazji miałbyś satysfakcję własną z zaprezentowania transpozycji słów wytrychów z poprzedniego ustroju, w którym mentalnie tkwisz nadal…

Powtórzę dla słabszych intelektualnie (ABC) - zechciej jeszcze raz przeczytać (ze zrozumieniem), coś tam niżej napisał, zastanów się ile jest tam sprzeczności logicznych i merytorycznych oraz jakimi słowami i treściami jest to przedstawione.

AD. 3. Za komplement na temat mojej słabości intelektualnej, oczywiście serdecznie szanownemu dziękuję.

Potem poczytaj trochę i naucz się, jak działa państwo, a dopiero wtedy zabieraj głos na forum.

AD. 4. Za ,,cenną radę’’ zawartą przez ciebie w zdaniu powyżej, również dziękuję. Niestety, ale z niej nie skorzystam, bo na szczęście ślepy nie jestem i codziennie widzę ,,jak działa państwo’’. Mając na uwadze, że w tym zdaniu ,,państwo’’ napisałeś z małej litery, możliwe, iż ze względu na ,,swoją superinteligencję’’, odsyłasz mnie do przeanalizowania, jak działało Państwo za ,,państwa’’: Jaruzelskich, Wałęsów, Kwaśniewskich, Kaczyńskich, etc, etc., a jak działa obecnie. Nie będę miał z tym większych problemów, ponieważ średnio rozgarnięty uczeń szkoły podstawowej, na ogół wie, ile jego rodziców kosztuje nauka od przedszkola poczynając, a mając już pewien zasób wiedzy, nawet uczniak z podstawówki będzie w stanie porównać stan i sytuację lotnictwa w Polsce i w UE.

Po drugie, dyskusja zazwyczaj polega na wymianie i ścieraniu się poglądów oraz argumentów i nie powinna się ograniczać do obrażania osób, które mają, bo mogą mieć, odmienny pogląd od Twojego.

AD. 5. Po raz kolejny, chylę czoła za pierwszą cześć twojego zdania powyżej. Natomiast, odnosząc się do końcowej części tego zdania, z przykrością konstatuję, że odmienne od twoich poglądy, do których mam takie samo prawo, jak ty, z właściwą sobie ,,czujnością’’ natychmiast kwalifikujesz do kategorii ,,obrażania osób’’.

Skąd u Ciebie tyle jadu i nienawiści do wszystkich i wszystkiego ?

AD. 6. W kontekście wyżej przytoczonego zdania, pragnę wyjaśnić, że do ,,wszystkich i do wszystkiego’’ raczej jadem nie zionę. Niemniej, wymieniając poglądy na tematy dotyczące lotnictwa z osobami twojej proweniencji, na względzie mając twoją ,,nieprzeciętną inteligencję’’ nie powinieneś już zadawać pytań o ,,źródła jadu’’!

Gdzieś Ty chłopcze wyczytał zwrot "określone siły" i czy w ogóle rozumiesz, co to pojęcie kiedyś znaczyło, kiedy i przez kogo było używane i do czego służyło? Bo ja pamiętam.

AD. 7. Wypraszam sobie nadmierną poufałość, której się (ojczulku) dopuściłeś, pisząc do mnie ,,chłopcze’’, nawet, jeżeli z racji zajmowanych funkcji twoim ,,standardem’’ było i jest pouczanie WSZYSTKICH na zasadzie przekazów od nieomylnego ojca do wg ciebie ,,chłopców’’. Poza tym, no cóż, jak pamiętasz co oznaczał zwrot ,,określone siły’’, wyobraź sobie, że ja również tamte czasy nieźle pamiętam. Jest jednak pomiędzy nami ,,subtelna różnica. Otóż, ja tamte czasy tylko pamiętam, natomiast ty wielokrotnie w swoim poście piszesz, stosując pod moim adresem metody owych ,,określonych sił’’.

Na koniec, - zapamiętaj, że żadna biurwa przy państwowym korycie nie domyśli się z własnej inicjatywy, że po to istnieje państwo, a obywatele płacą podatki, żeby obywatele mieli z tego pożytek. Staje się to oczywiste dopiero dla biurwy postawionej pod ścianą - w przenośni lub dosłownie. Niestety, wg twojej ,,wykładni’’ odnoszącej się do tego, co Państwie Prawa powinno być pożytecznością publiczną, tobie się kojarzy wyłącznie z ,,usprawiedliwianiem konieczności’’ pozostawienia biurw na państwowych etatach.

A nie prościej to, używać zwyczajnego zdrowego rozsądku w publicznym interesie???

Jeżeli pan Nowak nie wyjaśnił, dlaczego odwołał Kruszyńskiego, to teraz walkro wyjaśnij. Przecież, coś tam wiesz, bo nie od wczoraj w ULC pracujesz. No, chyba, że się o wygodny stołeczek w departamenciku obawiamy, panie walkro!!!

Dawno chyba nie byłeś w ULC panie Anonimie ? Tak ze 4-5 lat. Stąd piszesz głupoty i tylko publikę w błąd wprowadzasz. A Pan Kruszyński był najbardziej merytorycznym i przyjaznym środowisku oraz sprawie lotnictwa Prezesem Urzędu, jaki kiedykolwiek nim kierował. Też o tym powinieneś wiedzieć panie Anonim, wiec czemu zadajesz głupie pytania, na które odpowiedź znasz.

Dodał, że po kontroli nie wyklucza wniosków personalnych...

Może odwoła powoływanego w bulu nowego prezesa ;)

A czy kiedyś p. Nowak wyjaśnił publiczności, jakie były rzeczywiste powody odwołania poprzedniego Prezesa ULC i dlaczego pierwsze podejście do wyboru jego następcy okazało się nieudane ? Skutkiem tych manewrów personalnych p. Nowaka (??) jest to, ze ULC od prawie pół roku jest "bez głowy". Ktoś p. Nowaka z tego rozliczy ? I kiedy ?

Walkro, jeżeli piszesz: Co za bełkot ! I jaki styl ?

- to dobrze piszesz, bo pod swoim adresem!!!

Jakbyś tak jeszcze dopisał, że pod względem prawnym wszystko jest OK, tylko te ,,określone siły'' utrudniają, to już mógłbyś starać się o rolę w filmie Miś II.

Pocieszające, że na początku dodałeś: Jezu !, co stanowi przesłanie, że w lotnictwie jakieś jeszcze ,,cuda'' się pojawią....

Na specjalną prośbę ABC dopisuję więc niniejszym: TAK, wszystkie działania ULC ws. OLT odbyły się w majestacie obowiązującego w Polsce prawa, które uchwalił nasz kochany Parlament. Bo siłą Państwa i bezpieczeństwem jego obywateli jest przestrzeganie prawa, a nie polityczna chucpa i awantury gawiedzi.

Powtórzę dla słabszych intelektualnie (ABC) - zechciej jeszcze raz przeczytać (ze zrozumieniem), coś tam niżej napisał, zastanów się ile jest tam sprzeczności logicznych i merytorycznych oraz jakimi słowami i treściami jest to przedstawione. Potem poczytaj trochę i naucz się, jak działa państwo, a dopiero wtedy zabieraj głos na forum. Po drugie, dyskusja zazwyczaj polega na wymianie i ścieraniu się poglądów oraz argumentów i nie powinna się ograniczać do obrażania osób, które mają, bo mogą mieć, odmienny pogląd od Twojego. Skąd u Ciebie tyle jadu i nienawiści do wszystkich i wszystkiego ? Gdzieś Ty chłopcze wyczytał zwrot "określone siły" i czy w ogóle rozumiesz, co to pojęcie kiedyś znaczyło, kiedy i przez kogo było używane i do czego służyło ? Bo ja pamiętam.

Jezu ! Co za bełkot ! I jaki styl ? Wszelkie działania każdego urzędu w Polsce regulują źródła prawa, tj. Konstytucja, ustawy i ratyfikowane umowy międzynarodowe. Jeśli więc w swojej genialności nasz Parlament wyposażył Prezesa ULC w takie, a nie inne narzędzia i uprawnienia, to teraz politycy wszelkiej maści niech mają pretensje przede wszystkim do siebie, bo takie prawo ustanowili. Jak chcą innego, to niech je uchwalą. Jak będą mądrzy wiedzą i doświadczeniem, to uchwalą mądre prawo - albo znowu kiedyś obudzimy sie z ręką w nocniku. I to by było na tyle w tej chwili.

Faktycznie, jesteś DeRegulator i to pewnie od urodzenia.

Na swoje pytanie:

Można prosić o podstawę prawną?

Niestety, odpowiedzi ode mnie nie otrzymasz, ponieważ wyraźnie pod adresem ministra napisałem:

Niech zatem pańskie ministerstwo dopracuje odpowiednie narzędzia wszechstronnie weryfikujące firmy starające się o takie koncesje, jakie zostały wydane tym OLT - om.

Szkoda, że czytasz początek, a później piszesz szybciej, niż myślisz.

Przy okazji popraw gramatykę, ponieważ dopuściłeś się ewidentnego byka, pisząc:
,,prywatnym organizacją''. No, jeżeli ma, np. pochodzenie litewskie, to tę kwestię odpuszczę, bo tamtejsze tak ,,gadajo i piszo''....

Jeżeli chodzi o twoją logikę, to już raczej nie ma szans, żebyś ją poprawił, bo czort może wiedzieć po kiego wstawiłeś ten fragment:

Takie podejście przysługuje jedynie prywatnym organizacją, ot np. portal dlapilota może wprowadzić regulację, że komentarze pod wątkami mogą pisać tylko użytkownicy mający 3 pozytywne opinie z innych portali branżowych.

Jeżeli Portal Dla Pilota miałby twój kumatox w aspekcie klasyfikacji, kto może tutaj pisać, to by się nazywał CENTRALNE BIURO ODSTRASZANIA ZAINTERESOWANYCH LOTNICTWEM.

Status prawny i zakres ustawowych upoważnień ULC znam od bardzo dawna i wiele innych osób również, bo nie jest to wiedza TAJEMNA.

"...Natomiast, patrząc na sprawy w miarę obiektywnie, to nie ulega wątpliwości, że ULC w komplecie dokumentów do wydania koncesji na lotnicze przewozy komercyjne powinien mieć wiarygodne opinie, potwierdzające, że petent / przewoźnik jest pod każdym względem OK."

Można prosić o podstawę prawną?
ULC to nie prywatna firma i ma obowiązek przestrzegania prawa, a nie wymyślania sobie czegoś na zasadzie - bo tak mi się wydaje.
Takie podejście przysługuje jedynie prywatnym organizacją, ot np. portal dlapilota może wprowadzić regulację, że komentarze pod wątkami mogą pisać tylko użytkownicy mający 3 pozytywne opinie z innych portali branżowych.

Gdyby ULC nie wydał koncesji OLT EXPRESS wrzask byłby do stratosfery, że ULC jest urzędem przeciwlotniczym.

Natomiast, patrząc na sprawy w miarę obiektywnie, to nie ulega wątpliwości, że ULC w komplecie dokumentów do wydania koncesji na lotnicze przewozy komercyjne powinien mieć wiarygodne opinie, potwierdzające, że petent / przewoźnik jest pod każdym względem OK.

Niestety, ULC nie zatrudnia przecież w swojej strukturze wywiadowców gospodarczych, o czym pan Nowak wiedzieć powinien.

Tak, czy owak, panie Nowak robotników na Chałubińskiego masz pan multum.

Niech zatem pańskie ministerstwo dopracuje odpowiednie narzędzia wszechstronnie weryfikujące firmy starające się o takie koncesje, jakie zostały wydane tym OLT - om.

Przy okazji trzeba znacznie bardziej szczegółowo sprawdzać firmy pretendujące do zakładania nowych lotnisk użytku publicznego.

Dlaczego? a np. z powodu ,,przypadku'' EPSY, gdzie prywatnemu inwestorowi zezwolono na objęcie 60 % udziałów. Co z tego wyszło poza ściemami medialnymi, powszechnie wiadomo.