Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowa płyta postojowa i droga kołowania na Lotnisku Chopina

Na warszawskim Lotnisku Chopina oddano do użytku nową płytę postojową i drogę kołowania. Dzięki temu lotnisko chce zapewnić lepszą obsługę dużych samolotów transportowych.

"Nowa droga kołowania jest przedłużeniem istniejącej głównej drogi kołowania na Lotnisku Chopina, położonej równolegle do dłuższej drogi startowej. Umożliwia lepszą organizację ruchu naziemnego w południowej części lotniska i zwiększa bezpieczeństwo samolot lądujących od strony Piaseczna" - powiedział PAP rzecznik lotniska Przemysław Przybylski. Pierwszym samolotem, który przejechał nią był Boeing 787 Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT o numerze rejestracyjnym SP-LRC, w drodze do Chicago

Nowa powierzchnia postojowa zlokalizowana jest tuż obok płyty cargo w południowej części lotniska. Płyta jest w stanie pomieścić trzy statki powietrzne kodu F (np. An-124 Rusłan) lub sześć samolotów kodu C (Boeing 737 lub Airbus A320). W ramach projektu budowy płyty przebudowany został również wschodni odcinek drogi patrolowej wokół lotniska. Generalnym wykonawcą robót była firma Budimex.

Zdaniem Przybylskiego, inwestycje w warszawskim porcie pozwolą na zwiększenie potencjału lotniska w obsłudze dużych samolotów transportowych - Boeing 767, Boeing 747, MD-11.

Trwa przebudowa kolejnych płyt postojowych w północnej części lotniska oraz poszerzenie płaszczyzny odlodzeniowej. W listopadzie ma się zakończyć się budowa drugiej dużej płaszczyzny do odladzania w południowej części lotniska. Nowa płyta będzie zlokalizowana w tak, aby samolot po przejściu procedury odladzania i ewentualnego zabezpieczenia przeciwoblodzeniowego mógł jak najszybciej wystartować.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation (prywatne samoloty) oraz cargo. W 2013 r. port obsłużył ponad 10,6 mln pasażerów. (PAP)

luo/ drag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony