Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lufthansa Cargo zwiększa zakres działalności na lotnisku Katowice

Spółka Lufthansa Cargo uruchomi na lotnisku Katowice na początku stycznia bazę dla frachtu lotniczego. Ma ona obsługiwać ładunki z Polski oraz z zagranicznych punktów we Lwowie, Koszycach oraz Ostrawie.

Jak poinformował w poniedziałek Piotr Adamczyk z zespołu prasowego Katowice Airport, od 4 stycznia 2021 r. ładunki klientów Lufthansy Cargo transportowane z i do Polski konsolidowane będą w Pyrzowicach. Uruchomiony zostanie tam punkt przeładunkowy dla części transportu wykonywanej drogą naziemną.

„Dzięki uruchomieniu pojedynczego punktu integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service) możliwe będzie zwiększenie liczby oferowanych połączeń z Polski do dwóch głównych baz Lufthansy Cargo funkcjonujących na lotniskach we Frankfurcie i Wiedniu” – zaznaczył Adamczyk.

RFS (Road Feeder Service) to usługi transportu przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowane na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy, m.in każdy transport ma nadany numer rejsu.

„Ponadto dzięki współpracy z lokalnym agentem obsługi naziemnej w Katowice Airport cały proces logistyczny będzie wydajniejszy, co skutkować będzie znaczną oszczędnością czasu, zwłaszcza w przypadku przesyłek tranzytowych” – dodał przedstawiciel Katowice Airport.

Cytowany przez Adamczyka dyrektor ds. sprzedaży i handlingu Lufthansy Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej Wojciech Ryglewicz zapewnił, że dzięki zwiększeniu zakresu działalności na lotnisku Katowice operator zaoferuje swoim klientom częściej realizowane połączenia i przyspieszony czas transportu.

W Katowice Airport przed dalszą drogą do głównej bazy przewoźnika we Frankfurcie lub do Wiednia konsolidowane będą ładunki z Polski i zagranicznych punktów we Lwowie, Koszycach oraz Ostrawie.

Szef zarządzającego katowickim lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik przypomniał, że od prawie 15 lat tamtejsza infrastruktura jest dywersyfikowana, dlatego w południowo-wschodniej części portu powstała nowa strefa cargo – z nowym terminalem towarowym, obszerną płytą postojową dla frachtowców i dużym parkingiem.

„W trakcie pandemii koronawirusa, która dla branży lotniczej bez wątpienia jest największym kryzysowy wyzwanie w historii, nie traciliśmy czasu i sfinalizowaliśmy umowę z Lufthansą Cargo. Uruchomienie polskiego hubu RFS tego przewoźnika w Pyrzowicach to kolejny milowy krok w rozwoju segmentu przewozu ładunków w Katowice Airport” – ocenił Tomasik.

Katowice Airport jest największym regionalnym lotniskiem cargo w Polsce. W 2019 r. z i do Pyrzowic przewieziono ponad 20 tys. ton ładunków. Obecny rok, mimo pandemii koronawirusa, port spodziewa się zamknąć podobnym wynikiem.

Lotnisko Katowice należy też do największych lotnisk regionalnych w Polsce w obsłudze pasażerskiej. Przed pandemią GTL prognozowało na 2020 r. obsłużenie rekordowej liczby 5,5 mln pasażerów; obecnie spodziewa się, że z lotniska skorzysta o ok. 70 proc. mniej podróżnych niż w rekordowym dotąd roku ubiegłym, kiedy odprawiono na nim 4,84 mln podróżnych.(PAP)

autor: Mateusz Babak

mtb/ pad/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony