Przejdź do treści
Port Lotniczy Katowice – samoloty i nowa wieża (fot. katowice-airport.com)
Źródło artykułu

Lotnisko Katowice obsłużyło w październiku ponad 260 tys. pasażerów

Z lotniska Katowice skorzystało w październiku ponad 260 tys. pasażerów, niemal dwukrotnie więcej, niż w październiku ub. roku – podały służby prasowe portu. To jednocześnie wynik na poziomie ponad 73 proc. ruchu sprzed pandemii, z października 2019 r.

Jak przekazał we wtorek Piotr Adamczyk z biura prasowego Katowice Airport, w ruchu pasażerskim obsłużono w październiku ogółem 265,7 tys. podróżnych, czyli o 172,6 tys. więcej (wzrost o 185,3 proc.), w porównaniu z październikiem ub. roku.

Z siatki połączeń regularnych skorzystało w Katowicach w październiku br. 148,4 tys. podróżnych – o 98,9 tys. więcej porównaniu z dziesiątym miesiącem 2020 r. (wzrost o 199,7 proc.). Na kierunkach czarterowych odprawiono 116,4 tys. osób, czyli o 73,5 tys. więcej (o 171,6 proc.) w porównaniu z październikiem 2020 r.

W dziesiątym miesiącu br. odnotowano ogółem w Katowicach 3 425 startów i lądowań – wynik ten jest o 1 593 lepszy (o 86,9 proc.) od osiągniętego w tym samym okresie w 2020 r.

Pasażerowie rejsowi najchętniej podróżowali z Katowic do: Dortmundu (26,2 tys. osób), Londynu-Luton (10,1 tys.), Kolonii-Bonn (7 tys.), Eindhoven (6,8 tys.) oraz Londynu-Stansted (6 tys.). Spośród połączeń czarterowych najpopularniejszymi kierunkami okazały się: Antalya (34,2 tys. osób), Hurghada (12,1 tys.), Marsa Alam (11,5 tys.), Rodos (5,9 tys.) oraz Heraklion (5,4 tys.).

Podczas pierwszych dziesięciu miesięcy 2021 r. obsłużono w Pyrzowicach w sumie blisko 2 mln osób, o 620,3 tys. więcej (o 45,1 proc.), niż rok wcześniej. Od stycznia do końca października odnotowano 777,1 tys. podróżnych w segmencie lotów regularnych, czyli o 176,1 tys. mniej (o 18,5 proc.), niż w 2020 r. W ruchu czarterowym było tam 1,211 mln podróżnych – o 805,3 tys. więcej (o 198,6 proc.). W tym czasie Katowice obsłużyły 24 076 operacji lotniczych, o 4 556 więcej (o 23,3 proc.), niż rok temu.

Zdaniem Artura Tomasika, prezesa Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza katowickim lotniskiem, wszystko wskazuje, że lotnictwo będzie odczuwało skutki kryzysu wywołanego przez pandemią koronawirusa przez najbliższe kilka lat. Szef GTL zauważył, że październikowy wynik 265 tys. obsłużonych podróżnych, to około 73 proc. ruchu z października 2019 r., kiedy to w Pyrzowicach odnotowano 359 tys. pasażerów.

„Od początku roku do końca dziesiątego miesiąca z siatki połączeń skorzystało prawie 2 mln pasażerów, z tego ponad 1,2 mln podróżowało czarterami. W ostatnich dwóch miesiącach tego roku spodziewamy się obsłużyć jeszcze około 300-350 tys. podróżnych, co pozwoli zamknąć rok z wynikiem około 2,3 mln pasażerów” – prognozuje prezes Tomasik.

Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 r. z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe dotąd 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 mln w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 r. zakładała przewiezienie 5,5 mln podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię, w ub. roku zanotowano 1,44 mln pasażerów.

Lotnisko pozostaje krajowym liderem w segmencie przewozów czarterowych i regionalnym w przewozach cargo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Czytaj więcej

lotnictwo GA
Firma Westwings zgodnie z zamierzeniami uruchomiła pod koniec 2021 roku swój pierwszy klub pilota w Polsce, oferując pilotom z licencją dostęp do wynajmu samolotów Piper Warrior II bazowanych w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica. Założyciel firmy Michał Zienkiewicz prezentuje...
lotnictwo GA
W ostatnich dniach ukazały się zmiany AIP AIRAC AMDT 251, MIL AIRAC AMDT 142, VFR AIP AIRAC AMDT 153.
lotnictwo GA
Miło nam poinformować, iż w ofercie sklepu dlapilota.pl znalazła się nowa edycja lotniczych map Polski 2022 według standardów ICAO w skali 1 : 500 000. Komplet składa się z 6 oddzielnych laminowanych arkuszy w podziale geograficznym: Gdańsk, Olsztyn, Poznań, Warszawa, Wrocław,...
lotnictwo GA
19 maja planowane jest czasowe wyłączenie VOR WAR na okres ok. 9 miesięcy. Tego dnia znika z AIP, a w ślad za tym z elektronicznych map w GPS-ach (po aktualizacji) DVOR/DME WAR. Zaraz potem nastąpi jego fizyczne wyłączenie i rozbiórka obiektu.

Nasze strony